Za pięć lat przejedziemy samochodem z Lublina do Warszawy w 90 minut. Zaczęły się ostatnie konsultacje społeczne w ramach budowy kolejnego odcinka S17 – od węzła "Lubelska” do początku istniejącej obwodnicy Garwolina.
– Od soboty rozpoczynają się konsultacje w ramach opracowywanej przez biuro projektowe z Zabrza koncepcji programowej tego odcinka S17 – mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Lublinie.
Chodzi o 35-kilometrowy odcinek od Garwolina do węzła "Lubelska” w okolicach Zakrętu. Po raz pierwszy zaprezentowano lokalizację i kształt nowego węzła "Kołbiel”, który rozładuje obecne korki na rondzie w tej miejscowości.
– Będzie to dwujezdniowa droga, z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach, z rezerwą pod budowę trzeciego pasa, z obustronnym pasem awaryjnym i utwardzonymi poboczami – dodaje K. Nalewajko.
Realizacja drogi ekspresowej S17 na odcinku w województwie mazowieckim, od Warszawy do Garwolina, planowana jest w latach 2015–2017.
– Równolegle prowadzone są prace projektowe na dalszym odcinku: od obwodnicy Garwolina do granicy województw mazowieckiego i lubelskiego, a dalej do węzła "Kurów–Zachód” – dodaje K. Nalewajko.
Oznacza to, że w 2018 roku możliwy będzie przejazd drogą szybkiego ruchu na całym odcinku Warszawa–Lublin–Piaski.