Kazimierski rynek, zamojska starówka, lubelska Brama Krakowska, chełmskie podziemia - od dziś reklamują nasz region.
- Zdajemy sobie sprawę, że w ciągu 30 sekund nie pokażemy wszystkiego, co możemy zaoferować, że w spocie nie znalazło się wiele innych, ciekawych miejsc. Skoncentrowaliśmy się na topowych miejscach regionu. A do tego oprócz ikon, chcieliśmy pokazać propozycje spędzenia wolnego czasu - mówi Jan Matysik, dyrektor Agencji Reklamowej Cumulus, która na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego przygotowała spoty.
Promocja regionu przygotowana na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego odbywa się pod hasłem: "Lubelskie świetne na weekend”.
- Jest ona skierowana do zamożnych mieszkańców dużych miast - mówi Krzysztof Grabczuk, marszałek województwa.
30 i 9-sekundowe spoty będzie można zobaczyć w Polsacie Sport i Polsacie Sport Ekstra. Kanały te w najbliższym czasie będą transmitowały ważne wydarzenia sportowe, choćby mecze Mistrzostw Europy. Dlatego urząd liczy, że dzięki temu reklamy naszego regionu obejrzy sporo kibiców.
Oprócz tego reklama naszego regionu będzie także emitowana w kanałach tematycznych TVN 24, TVN Style i TVN Turbo w najlepszym czasie antenowym, tzw. prime time.
W sumie w TVN będzie można zobaczyć reklamę Lubelszczyzny 175 razy, a w Polsacie będzie 140 spotów. Kampania w tych mediach potrwa do środy 18 czerwca.
Zwiastun 30-sekundowy:
Zwiastun 9-sekundowy:
W sumie Urząd Marszałkowski wyda na emisję spotów mniej niż planowano, bo 218 tys. zł (zakładano, że będzie to kosztowało 400 tys. zł). Dlatego urząd rozważa jeszcze (po zakończeniu promocji w TVN-ie i Polsacie) emisję spotów w 16 stacjach regionalnych TVP.
Niewykluczone, że powstanie zostanie przygotowany także spot radiowy, który będą mogli usłyszeć słuchacze radia Zet czy RMF FM.
- Chcemy też promować region podczas dużych imprez: na Festiwalu Filmu i Sztuki "Dwa Brzegi” w Kazimierzu Dolnym, aukcji Pride od Poland w Janowie Podlaskim i podczas Tour de Pologne - dodaje marszałek Grabczuk.
Ile to kosztuje?
Agencja reklamowa "Cumulus" przygotowała dwie wersje reklamy 30 i 9-sekundową. Dostała za to 25 tys. zł netto.
Kto to robił
Animacje komputerowe wykonała Joanna Polak, malarka i reżyser. Montaż zrealizował Paweł Łukowski. Reżyserem i scenarzystą jest Jan Matysik, dyrektor agencji Cumulus.