

Strzyżowice: Kosztem 450 tysięcy złotych drogowcy przebudowali otoczenie przy moście na Wieprzu przed Rykami. W latach 2006–2010 w tym miejscu zginęło 6 osób. Od dwóch dni jest tam znacznie bezpieczniej.

W latach 2006 – 2010 w okolicy skrzyżowań w Strzyżowicach doszło do ośmiu wypadków, w których zginęło sześć osób, w tym czworo pieszych. Dziewięć osób zostało rannych.
– Receptą na poprawę bezpieczeństwa były inwestycje w rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo. Wybudowano chodnik dla pieszych na skarpie nasypu prowadzącego na most, przebudować zatoki oraz wykonano przejście dla pieszych z azylem i doświetleniem. To zaś pozwoliło na zmianę oznakowania poziomego i wydzielenie lewoskrętów – tłumaczy Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Lublinie. Inwestycje zrealizowano kosztem 450 tysięcy złotych. Wszystko za sprawą prac przeprowadzonych w ciągu ostatnich dwóch lat.
W ubiegłym roku, po kolejnym wypadku, podjęto doraźne działania polegające na zmianie oznakowania poziomego, wprowadzeniu ograniczenia prędkości i zakazu wyprzedzania. – Jednak rzeczywistą poprawę bezpieczeństwa przyniosły prace przeprowadzone w tym roku – dodaje Krzysztof Nalewajko.
To tylko jeden z przykładów prac z zakresu BRD prowadzonych przy drodze krajowej nr 17 na terenie Lubelszczyzny. Kilka kilometrów dalej w stronę Warszawy, w Moszczance na skrzyżowaniu z DK48, zbudowano kolejne chodniki i odcinek ścieżki rowerowej.(p.p.)