Urząd Miasta będzie pracował nieco krócej niż do tej pory. Spore zmiany będą też dotyczyć załatwiania spraw w Wydziale Komunikacji. Niektóre formalności będzie można załatwić pocztą.
Zmiany wprowadzane w Wydziale Komunikacji mają doprowadzić do tego, by jak najmniej osób przychodziło do urzędowych okienek, a właśnie ten wydział jest najbardziej oblegany przez interesantów.
Po pierwsze Urząd Miasta zdecydował, że nie będzie naliczał kar osobom, które nie dopełnią obowiązku zarejestrowania pojazdu w ciągu 30 dni albo obowiązku zawiadomienia urzędu o sprzedaży lub zakupie pojazdu. Na takie potraktowanie mogą liczyć tylko ci, którym 30-dniowy termin na załatwienie tych formalności upłynął nie wcześniej niż 12 marca, czyli w miniony czwartek.
Po drugie: rejestracja pojazdu (także czasowa), jego wyrejestrowanie, zgłoszenie sprzedaży pojazdu, czasowe wycofanie auta z ruchu, wprowadzenie zmian do dowodu rejestracyjnego oraz wydanie wtórnika takiego dokumentu również będą możliwe drogą pocztową (Wydział Komunikacji, Urząd Miasta Lublin, ul. Czechowska 19a, 20-072 Lublin). Te same formalności będzie można załatwić również elektronicznie poprzez skrzynkę podawczą ePUAP lub elektroniczną skrzynkę podawczą PWPW. Wszelkie instrukcje korzystania są dostępne na stronie lublin.eu.
Po trzecie: gotowe już dowody rejestracyjne mogą być wysłane pocztą. – Osoby, które czekają na odbiór stałego dowodu rejestracyjnego proszone są o przesłanie pozwolenia czasowego na adres Wydziału Komunikacji. Decyzje o rejestracji pojazdów wraz z dowodami rejestracyjnymi będą wysyłane za pośrednictwem Poczty Polskiej – informuje Monika Głazik z biura prasowego w lubelskim Ratuszu.
Wszelkie wątpliwości można skorzystać z telefonicznej infolinii Urzędu Miasta Lublin: 81 466 10 00.
Od poniedziałku Urząd Miasta ma pracować krócej niż zwykle, czyli od godz. 7.30 do 15.30 we wszystkie dni tygodnia, podczas gdy do tej pory w poniedziałku i wtorki godziny pracy były wydłużone. Wyjątkiem będą dwie komórki urzędu: Ośrodek Informacji Osób Niepełnosprawnych, który będzie czynny od godz. 8 do 16 oraz Miejski Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności, który w poniedziałki ma pracować dłużej, bo od godz. 9 do 17.
Również od poniedziałku nieczynne mają być dwa z siedmiu Biur Obsługi Mieszkańców, w których można załatwiać formalności z Urzędem Miasta. Zamknięte zostaną biura na Czechowie przy Żywnego oraz na Felinie przy Władysława Jagiełły. Czynne wciąż będą BOM-y przy Wieniawskiej 14, Filaretów 44, Szaserów 13/15, Kleeberga 12a oraz Pocztowej 1, jednak miasto nie będzie już używać systemu numerkowego do kolejek (tam, gdzie był zainstalowany).
Władze miasta apelują, by w miarę możliwości unikać wizyt w urzędzie i załatwiać formalności telefonicznie, korespondencyjnie lub drogą elektroniczną. – Skargi, wnioski i petycje można składać tylko elektronicznie bądź za pomocą operatora pocztowego. Osobiście tylko w sprawach niecierpiących zwłoki – zastrzega Głazik.