130 mln zł kosztował nowy kompleks produkcyjny i centrum logistyczne Lubelli. W nowoczesnym budynku przy ul. Wrotkowskiej w Lublinie zatrudnienie znalazło 60 osób
Szybki rozwój Lubelli zaczął się w 2003 roku, kiedy weszła ona w skład Grupy Maspex. Od tego czasu wadowicka firma zainwestowała w Lublinie 400 mln zł. Dzięki inwestycjom Lubella ośmiokrotnie zwiększyła swoje moce produkcyjne i dziś może produkować 170 tys. ton produktów zbożowych rocznie oraz pomieścić w magazynach 40 tys. palet. Jako jedyny producent w Polsce, Lubella sama mieli zboże, skupując rocznie 100 tys. ton pszenicy od ponad 130 rolników.
Najnowsza inwestycja, czyli uruchomiony wczoraj kompleks produkcyjno-logistyczny, objęła budowę hali produkcyjno-magazynowej. Żeby to wszystko powstało potrzeba było m.in. 50 tys. ton betonu i 3 tys. ton stali. Sam system instalacji przeciwpożarowej magazynu to 25 kilometrów rur.
– Inwestycja Grupy Maspex w nowoczesny kompleks produkcyjny wraz z centrum logistycznym o wartości 130 mln zł to kolejny dowód na to, jak istotną rolę odgrywa branża spożywcza w krajobrazie gospodarczym miasta – mówi Krzysztof Żuk, prezydent Lublina. – Chciałbym podkreślić, że Lublin jest istotnym ośrodkiem rozwoju przemysłu przetwórstwa żywności dzięki wieloletnim tradycjom i położeniu w centrum dużego regionu rolniczego. Lubelszczyzna to polskie centrum produkcji rolniczej, dostarczające 1/3 surowców na krajowy rynek konsumencki.
Jak wygląda produkcja lubelskiego makaronu? Mąka trafia do mieszalnika, w którym przez 25 minut wyrabiane jest ciasto. Potem nadaje się odpowiedni kształt. Uformowany makaron jest następnie suszony w zależności od rodzaju od 1,5 do 3 godzin. Po schłodzeniu do temperatury otoczenia, jest pakowany – najpierw do torebek, potem do kartonów, a na końcu na palety. W całym tym procesie bierze udział zaledwie 6 osób. Obsługują one nowoczesną linię produkującą ponad 4 tony makaronu na godzinę i 100 ton na dobę.
Spakowane kluski trafiają do zautomatyzowanego magazynu wysokiego składowania, gdzie na 12 poziomach znajduje się blisko 26 tys. miejsc na palety.
– Dzięki inwestycjom Lubella stała się potentatem na rynku produktów zbożowych – mówi Krzysztof Pawiński, prezes zarządu Maspex. – Firma ma najszerszą w Polsce ofertę makaronów, a także szeroką ofertę płatków, mąk i kasz. Łącznie to 70 pozycji.
Produkty opatrzone marką Lubella trafiają do ponad 20 krajów na całym świecie. Są eksportowane m.in. do Wielkiej Brytanii, USA, Belgii, Litwy, Łotwy, Kanady, Holandii, Irlandii, a także Islandii, Bośni czy Macedonii.