![AdBlock](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/user/adblock-logos.png)
![](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/news/2022/2022-11/19cea909e8fee4ea26fa238fe3e75229_org_830.jpg)
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Lublinie dmucha na zimne i wyposaża swoje trolejbusy w system wczesnego wykrywania, sygnalizacji i alarmowania o zagrożeniach pożarowych baterii trakcyjnych w czasie postoju na zajezdni.
![AdBlock](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/user/adblock-logos.png)
Urządzenia, mające zapobiec pożarowi baterii trakcyjnych umiejscowionych na dachach trolejbusów, zostały zamontowane na 38 pojazdach: 37 w 12-metrowych trolejbusach marki Ursus oraz jedno autobusie elektrycznym Ursus E 70110.
Zasadą działania systemu jest pomiar temperatury pakietów baterii w pojazdach stojących na terenie zajezdni. System ma alarmować i powiadamiać dyspozytorów natychmiast po wykryciu przekroczenia zapisanych w systemie wartości granicznych temperatur.
Uruchomione zostały cztery stanowiska – na dyspozytorni trolejbusowej, dyspozytorni autobusowej oraz u mistrzów na dwóch halach warsztatowych. System będzie aktywny w czasie, w którym trolejbusy są wyłączone i zaparkowane na terenie zajezdni.
Docelowo taki system ma być zamontowany na wszystkich trolejbusach i autobusach elektrycznych.
![e-Wydanie](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/public/dziennikwschodni.pl/e-wydanie-artykul.png)