

Nie ma pewności, że nowe autosany sancity M12LF, zostaną dostarczone do Lublina jeszcze w tym tygodniu. Do piątku mieliśmy dostać cztery takie pojazdy. Ale nie dostaliśmy.

Niewiele więcej udało się ustalić Zarządowi Transportu Miejskiego, który zamówił autobusy. – Kontaktowaliśmy się dzisiaj z Autosanem i otrzymaliśmy informacje, że w najbliższym czasie cztery sztuki pojazdów dotrą do Lublina. Niewykluczone, że nastąpi to być może jeszcze w tym tygodniu – informuje Justyna Góźdź z ZTM.
Coraz więcej wątpliwości pojawia się wokół dostawy drugiej partii obejmującej osiem pojazdów, które zgodnie z umową powinny być dostarczone do Lublina najpóźniej do końca lipca. Trzecia partia (również osiem sztuk) ma dotrzeć do połowy września. Producent nie wystąpił na razie do ZTM o zmianę tych terminów. Wcześniej prosił tylko o przedłużenie terminu dostawy pierwszej partii z 30 czerwca na 15 lipca. Nowego terminu nie dotrzymał.
Zarząd Transportu Miejskiego będzie naliczać Autosanowi kary za spóźnienie: to nieco ponad 1200 zł od autobusu za każdy dzień zwłoki w jego dostawie.
Lublin kupił w sumie 53 takie pojazdy. Każdy z nich to koszt ok. 800 tys. złotych.