Tegoroczna zima cieszy budowniczych zachodniej obwodnicy Lublina. Dość wysokie temperatury pozwalają im pracować
Zachodnia obwodnica w ramach S19 to odcinek drogi ekspresowej o długości 9,8 km, który pozwoli ominąć Lublin od strony zachodniej.
Trasa rozpocznie się od wybudowanego na przecięciu S12, S17 i S19 węzła Lublin Sławinek i zakończy na połączeniu z istniejącą DK19 w Konopnicy (na zdjęciach). Powstaną też dwa węzły Lublin Szerokie (na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką 830) oraz Lublin Węglin (na skrzyżowaniu z przebudowanym odcinkiem drogi wojewódzkiej 747).
Zachodnia obwodnica Lublina wyprowadzi ruch tranzytowy z zatłoczonej al. Kraśnickiej. Kierowcy jadący od strony Rzeszowa i Kraśnika w ciągu ok. 5 minut znajdą się na węźle Lublin Sławinek, gdzie będą mogli skręcić na Warszawę. Jeśli zmierzają w kierunku Białegostoku i Lubartowa, to po kolejnych 5 minutach dojadą do węzła Lublin Rudnik na skrzyżowaniu z DK19.
Obecnie w godzinach szczytu pokonanie tej samej trasy może zająć nawet godzinę. Projektant przewidział możliwość rozbudowy drogi o kolejny, trzeci pas w każdym kierunku. Wartość całej inwestycji wyniesie ok. 620 mln zł z czego część (66 mln euro) zostanie sfinansowana z funduszy unijnych.