Trolejbusem z Węglina przez ulicę Głęboką? Jeszcze tego lata stanie się to możliwe. Lada dzień ruszy przebudowa trakcji na skrzyżowaniu al. Kraśnickiej i ul. Zana.
na ul. Lipowej.
Nowe druty nad al. Kraśnicką umożliwią trolejbusom jadącym z Węglina skręt w prawo w ul. Zana. A te jadące spod ZUS, będą mogły skręcić w kierunku Węglina, a nie tak jak teraz, tylko w stronę Al. Racławickich.
MPK ma też w planach przebudowę sieci na skrzyżowaniu ul. Lipowej i Narutowicza. Pozwoli to trolejbusom na skręt w lewo z al. Piłsudskiego w ul. Narutowicza. Teraz pojazdy jadące od strony Bystrzycy mogą jedynie pojechać prosto. Zmiana umożliwi też wykorzystanie nieużywanej od dawna trakcji, która wisi nad ul. Głęboką i prowadzi w kierunku LSM.
Kiedy ruszą prace na skrzyżowaniu obok hotelu Victoria? – Żadne terminy nie zostały jeszcze ustalone – mówi Stanisław Wojnarowicz, rzecznik MPK Lublin. Za to już we wrześniu powinna zacząć się budowa trakcji na Czubach. Pobiegnie od al. Kraśnickiej przez ul. Roztocze, Orkana, Armii Krajowej, Bohaterów Monte Cassino i Wileńską. Druty mają być gotowe do użytku jesienią przyszłego roku.
Dzisiaj okaże się, jakie utrudnienia w ruchu trolejbusów spowodują roboty na ul. Lipowej. Miejscy urzędnicy mają zatwierdzić ostateczny harmonogram. Wiadomo już, że samochody osobowe na pewien czas zostaną skierowane objazdami. – Na pewno utrzymamy ruch komunikacji miejskiej – uprzedza Edmund Baraniecki, szef firmy, która jutro zacznie roboty na ul. Lipowej. Jezdnia będzie poszerzona, powstanie też nowe skrzyżowanie z ul. Obrońców Pokoju.
Gdyby okazało się, że na pewien czas trzeba nawet zdjąć trakcję, to na wszystkich liniach trolejbusowych pojawią się autobusy. – Bo nawet linie 156 i 160, które normalnie przez Lipową nie jeżdżą, właśnie tędy muszą się dostać do i z zajezdni – tłumaczy jeden z kierowców. – Trzeba by codziennie holować te wozy. Albo zostawiać je na pętli końcowej, dowożąc tam do pracy mechaników. •