Zakończy się przebudowa ronda na Klinie, ruszy przedłużanie ul. Jana Pawła II i Krańcowej.
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Zaczną się też prace przy budowie arterii, która połączy ul. Głuską z Metalurgiczną. Między innymi te inwestycje trafiły do projektu przyszłorocznego budżetu miasta. Teraz dokument trafi do radnych, którzy zadecydują o ostatecznym kształcie listy przyszłorocznych wydatków.
3 Maja
Nareszcie ma się rozpocząć długo oczekiwana przebudowa skrzyżowania z Radziwiłłowską. Jezdnie zostaną poszerzone, dzięki czemu pojawią się dodatkowe pasy dla skręcających samochodów. Na samym skrzyżowaniu staną światła. Najprawdopodobniej prac nie uda się zakończyć w przyszłym roku.
Krochmalna
Tu kierowcy będą kląć. Miasto zabierze się za remont dwóch mostów, którymi biegną teraz jezdnie dwupasmówki. Na pierwszy ogień pójdzie most dla samochodów jadących od strony Czubów w kierunku os. Nałkowskich. Ta jezdnia będzie całkowicie zamknięta dla ruchu. Kierowcy jadący w przeciwnych kierunkach będą musieli się pomieścić na drugim moście znajdującym się bliżej klubu jeździeckiego. Prace będą skomplikowane: most trzeba będzie podnieść i wymienić metalowe rolki, na których przesuwa się płyta nośna.
Jeśli wszystko pójdzie sprawnie, to jeszcze w przyszłym roku zacznie się "prostowanie” odcinka Nadbystrzyckiej po drugiej stronie ronda. Ulica nie będzie już zygzakiem omijać domu, ale pobiegnie nad brzegiem rzeki. Remont drugiego mostu na Krochmalnej zacznie się w 2009 r.
Fabryczna/Klin
Drogowcy będą po kawałku wymieniać most nad Czerniejówką. Nowy będzie dłuższy i wyższy od starego. W trakcie robót ulica nie zostanie całkowicie zamknięta dla ruchu. Wymiana mostu ma się zakończyć jeszcze w 2008 r. Nie wiadomo jeszcze, czy w tym samym terminie uda się przebudować skrzyżowanie z Bronowicką. Staną tam światła. Będzie można zarówno skręcić z Fabrycznej w lewo, jak i z Bronowickiej w lewo w Fabryczną.
W przyszłym roku wykończone będzie całkowicie skrzyżowanie Fabrycznej, al. Unii Lubelskiej, Al. Zygmuntowskich i Trasy Zielonej. Nowe rondo... nie będzie już idealnie okrągłe.
Jana Pawła II
Tu drogowcy zabiorą się za budowę nowego odcinka dwupasmówki, który ma biec od pętli autobusowej na os. Poręba aż do al. Kraśnickiej. Prace potrwają dłużej, niż rok, dlatego na przejazd nową drogą trzeba będzie nieco poczekać.
Równocześnie z przedłużeniem ul. Jana Pawła II mają się też rozpocząć prace przy budowie nowej ulicy o roboczej nazwie ul. Wiadukt. Zacznie się w tym miejscu, gdzie teraz kończy się asfalt na Jana Pawła II i będzie skręcać łukiem w lewo w stronę doliny przy torach kolejowych. Jezdnia będzie biec wzdłuż os. Poręba.
Gospodarcza
Powtórka z ul. Kunickiego. Na drodze mają pojawić się dodatkowe sygnalizacje świetlne i wysepki na przejściach dla pieszych. Wszystko po to, żeby spowolnić ruch samochodów i zwiększyć bezpieczeństwo pieszych. Jednym się to spodoba, innym wręcz przeciwnie.
Krężnicka/Cienista
Mieszkańcom trudno w to jeszcze uwierzyć, ale w końcu pojawią się tu latarnie. Stanie się tak po przebudowie skrzyżowania. Robotnicy wymienią zbyt mały przepust pod ul. Krężnicką. Pojawi się nowy asfalt, wyremontowany też będzie chodnik wzdłuż Cienistej pomiędzy skrzyżowaniem, a mostem na Bystrzycy.
Wrońska
Gruntownie przebudowany zostanie odcinek od Drogi Męczenników Majdanka do bloków komunalnych. W tym miejscu na dobrą sprawę drogę trzeba będzie zbudować od nowa, bo istniejący asfalt nie kwalifikuje się ani do jazdy, ani do remontu.
Zana
Rozbłyśnie światłami. Nowe sygnalizacje zostaną zamontowane na dwóch położonych obok siebie skrzyżowaniach: z ul. Juranda i z ul. Jana Sawy. Na każdym z nich wytyczone zostanie przejście dla pieszych, a na środku ul. Zana pojawią się wysepki. Stare przejście ze światłami przy Media Markt zostanie zlikwidowane.
Pozostałe roboty
* Mełgiewska. Do remontu idzie fragment od Gospodarczej do końca odcinka dwujezdniowego. Droga będzie wzmocniona w taki sam sposób jak ul. Jana Pawła II. Robotnicy wymienią też kanalizację deszczową.
* Krańcowa. Ruszy budowa nowego odcinka od Długiej do Kunickiego. Roboty mają zająć aż dwa lata. W 2008 r. powinny powstać mosty na Czerniejówce, wykonane tą samą metodą, co tunele pod Wiaduktem Poniatowskiego.
* Grygowej. W 2008 r. zacznie się budowa dwupasmówki biegnącej od al. Witosa do Drogi Męczenników Majdanka. Szosa zacznie się od wiaduktów budowanych już przez inwestora stawiającego Felicyty, a zakończy w rejonie obecnej pętli trolejbusowej. Na efekty poczekamy do 2009 r.
* Bursaki. Powstanie nowy odcinek pomiędzy ul. Rapackiego a ul. Do Dysa.
* Sobótki, Sławin. Tu zamiast błotnistej drogi gruntowej będzie nowa, asfaltowa.
* Połanieckich, Sapiehy, Kleniewskich, Hirszfelda. Te ulice będą wyremontowane.
Poza listą
Możemy raczej zapomnieć o budowie wiaduktu łączącego ul. Sowińskiego i Filaretów, biegnącego nad ul. Głęboką. Projekt już jest – wykonano go przy okazji planowania tunelu pod Al. Racławickimi. Najpierw okazało się, że nie na tunel nas nie stać. Później Ratusz uznał, że spróbuje zbudować choć wiadukt. Ale ostatecznie estakada nie trafi na listę przyszłorocznych wydatków.
Na tę listę nie trafi też przebudowa ul. Lipowej pomiędzy Okopową a Krakowskim Przedmieściem.