Dziennik Wschodni w lutym znalazł się w czołówce najbardziej opiniotwórczych mediów regionalnych. Tak wynika z badania "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce" prowadzonego przez Instytut Monitorowania Mediów.
W kategorii mediów regionalnych na prowadzeniu znalazł się „Dziennik Zachodni”. Na drugim miejscu znajduje się „Głos Wielkopolski”, natomiast trzecie miejsce zajmują wspólnie „Dziennik Wschodni” oraz „Gazeta Krakowska”.
W lutym najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce okazał się Onet. Poza portalem w czołówce są Rzeczospolita, RMF FM, Gazeta Wyborcza i Wirtualna Polska.
Wśród mediów prasowych na pierwszym miejscu uplasowała się „Rzeczpospolita”. Drugim najbardziej opiniotwórczym tytułem prasowym okazała się „Gazeta Wyborcza”, natomiast podium za luty 2020 zamyka „Dziennik Gazeta Prawna”.
Najbardziej opiniotwórczymi tygodnikami i dwutygodnikami tego miesiąca, były kolejno: „Wprost”, „Do Rzeczy” oraz „Gazeta Polska”.
Na podium pod względem cytowanych miesięczników pojawiły się „Forbes”, „Perspektywy” oraz „Press”.
Wśród portali internetowych bezkonkurencyjny pozostaje Onet.pl. Zaraz po nim uplasowała się Wp.pl a na trzecim znalazło się WPolityce.pl.
Wśród stacji telewizyjnych najczęściej powoływano się na TVN24. Na miejscu drugim uplasował się TVN, a na trzecim Polsat News.
RMF FM prowadzi wśród stacji radiowych. Na drugim miejscu Radio ZET a na trzecim Program Pierwszy Polskiego Radia.
Źródło: Badanie "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce", Instytut Monitorowania Mediów (IMM)