

Na regularne kursy z pasażerami wysłano w czwartek nowe autobusy elektryczne kupione przez samorząd Lublina.

W bazie Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego stoi dwadzieścia takich autobusów, w czwartek testowano pięć. Można je było spotkać na szczytowych kursach linii 7, 14, 32, 40, 45 i 55. W piątek również wyjadą na te trasy, jutro jeden z nich pojawi się na trasie linii 44, a od poniedziałku sześć elektrobusów przejmie w całości obsługę linii 29, której trasa zostanie wydłużona w dni powszednie do pętli Choiny.
Nowe elektrobusy to 12-metrowe pojazdy marki Solaris z bateriami o pojemności 116 kWh. – Proces kilkuminutowego uzupełniania baterii nastąpi poprzez zamontowany na dachu pantograf, z kolei w nocy ładowanie nastąpi poprzez złącze plug-in na terenie zajezdni – informuje Monika Fisz z Zarządu Transportu Miejskiego.
W nieodległej przyszłości zelektryfikowane mają być dwie kolejne linie autobusowe: 13 i 23. Kolejnych siedem autobusów elektrycznych marki Solaris ma dotrzeć do Lublina w listopadzie, następnych pięć w kwietniu. Wszystkie te pojazdy będą autobusami 12-metrowymi. Na maj 2023 r. przewidziano dostawę siedmiu przegubowych, 18-metrowych elektrobusów od Solarisa.
