W auli uniwersyteckiej Wydziału Prawa i Administracji UMCS poznaliśmy zwycięzców konkursów: na najlepszy projekt doradczy z zakresu promocji w social mediach firmy lub jej produktu oraz konkursu na Szkolną Przestrzeń Kreatywną oraz Zieloną Ekoprzestrzeń Kreatywną.
Dzięki udziałowi w tegorocznej, trzeciej edycji projektu "Przedsiębiorcza Młodzież" blisko 300 uczennic i uczniów z 10 lubelskich szkół ponadpodstawowych, poszerzyło swoją wiedzę z zakresu przedsiębiorczości oraz współpracowało z partnerami projektu, czyli przedstawicielami przedsiębiorstw i instytucji z Lubelskiego Obszaru Metropolitalnego.
Młode mieszkanki i mieszkańcy wzięli udział w szeregu aktywności, w tym w warsztatach wspierających postawy przedsiębiorcze oraz kreatywność. W programie nie zabrakło wizyt studyjnych w siedzibach partnerów oraz konkursu na najlepszy projekt doradczy z zakresu promocji firmy lub jej produktu w social mediach. Nowością III edycji był warsztat z zakresu wykorzystania sztucznej inteligencji w marketingu, a także możliwość skorzystania z wytworów AI podczas realizacji zadań doradczych dla partnerów.
Podobnie jak w poprzednich edycjach, projekt zrealizowali wspólnie Miasto Lublin oraz Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Dzięki udziałowi w nim, młodzież poznała typ swojej osobowości przy użyciu metody MBTI, uczestniczyła w warsztatach medialnych oraz z zakresu autoprezentacji realizowanych przez ACKiM UMCS Chatka Żaka, a także w kreatywny sposób zwiedziła campus UMCS, zapoznając się z elementami kultury studenckiej. Młodych wspierali starsze koleżanki i koledzy – 40 studentów z Wydziału Ekonomicznego oraz Wydziału Pedagogiki i Psychologii UMCS w Lublinie.
Przedsiębiorcza młodzież miała również możliwość opracowywania projektów z zakresu promocji w social mediach, we współpracy z partnerami kreatywnymi, specjalizującymi się w marketingu internetowym. Najlepsze projekty, które powstały na zlecenie przedsiębiorców zostały nagrodzone. Dodatkową aktywnością, była możliwość wzięcia udziału w konkursie na Szkolną Przestrzeń Kreatywną, realizowaną wspólnie z Fundacją Kultury Audiowizualnej Beetle. Prace dotyczące wizualizacji przestrzeni szkolnej, opracowanej przez uczennice i uczniów we współpracy z kadrą dydaktyczną, będą finalizowane po wakacjach.
– Od najmłodszych lat przedsiębiorcze dzieciaki dzięki zabawie na warsztatach zdobywają cenną wiedzę z zakresu podstaw przedsiębiorczości oraz wzmacniają kompetencje miękkie, które są tak pożądane na rynku pracy. Z kolei nasza przedsiębiorcza młodzież, uczestnicy drugiego projektu, doświadczają rzeczywistości biznesowej poprzez bezpośredni kontakt z firmami oraz realizację zadań marketingowych na zlecenie przedsiębiorstw i instytucji. Nauka przez doświadczenie, a także poznanie potencjału gospodarczego miasta zdecydowanie poszerza horyzonty młodych osób oraz, co za tym idzie, wspiera perspektywę udziału młodzieży w lubelskim rynku pracy w niedalekiej przyszłości – podsumował Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.