Odebrania licencji Contbusowi na przewóz pasażerów chce Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego. Wniosek w tej sprawie trafił wczoraj do prezydenta Lublina.
- Z naszych kontroli wynika, że Contbus nie przestrzegał warunków licencji na przewóz osób. Przede wszystkim kierowcy nie przestrzegali czasu pracy oraz jeździli szybciej niż pozwalają na to przepisy – stwierdza Władysław Mitręga, szef Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie. Nie chciał przekazać nam całego dokumentu przed tym jak zapozna się z nim prezydent ale wspomniał że w Contbusie nie odnotowano czasu dojazdu kierowców z bazy przy al. Kraśnickiej na przystanki przy ulicy Ruskiej lub przerywano rejestrację jeśli kierowca zbliżał się do granicy 10 godzin za kierownicą. – Pilnujemy bezpieczeństwa pasażerów, a przecież kierowca zmęczony to jak kierowca pijany – dodaje Mitręga.
– Trudno komentować zarzuty, których treści nie znamy. Wstrzymamy się z tym do czasu zapoznania się z wnioskiem inspektoratu – stwierdza Andrzej Mierzwa prawnik Contbusa. A osoba związana z firmą tłumaczy, że z zasady busy z bazy na ulicę Ruską doprowadzają kierownicy, a kierowcy wsiadają dopiero na przystanku. Twierdzi też, że inspektorzy nie uwzględniają czasu postoju busa w korku spowodowanego przez np. kolizję czy wypadek.
– Pismo do nas rzeczywiście trafiło, jednak prezydent jest poza Lublinem – mówi rzecznik prasowa prezydenta Katarzyna Mieczkowska-Czerniak.
Szef WITD wysłał wniosek o odebranie licencji Contbusowi w cztery dni po korzystnej dla przewoźnika decyzji Samorządowego Kolegium Odwoławczego. SKO stwierdziło, że marszałek województwa nie miał prawa odebrać Contbusowi pozwolenia na przewożenie pasażerów na trasie Lublin–Warszawa (takie uprawnienia marszałek odzyska w marcu).
Marszałek chciał cofnąć zezwolenie, bo Contbus nie zgodził się wydłużyć czasu przejazdu na trasie Lublin–Warszawa z 2,5 godz. do ponad 3 godz. Na taką zmianę przystało pozostałych 11 firm wożące pasażerów do stolicy. Według urzędników marszałka i WITD przewoźnik naraża życie i zdrowie pasażerów jeżdżąc zbyt szybko żeby realizować kursy zgodnie z rozkładem jazdy.
Właściciel Contbusa nie zgadza się z tymi zarzutami, ale złożył w Urzędzie Marszałkowskim wniosek o zmianę 25 rozkładów. W zależności od dnia i pory chce wozić ludzi w 2 godz. 40 minut, 2 godz. 50 minut oraz 3 godz. (z dojazdem na lotnisko na Okęciu) – urząd jeszcze ocenią tą propozycję.