Uważasz, że za dużo płacisz swojemu operatorowi za rozmowy? Przyjrzyj się temu, co proponują inni
– Niefortunnie wpuściłam do domu przedstawicieli firmy telekomunikacyjnej i podpisałam z nimi umowę, bo powiedzieli, że u nich będzie taniej – mówi Krystyna Przychodzeń z Lublina. –
Pani Krystyna dopiero teraz zorientowała się, że „okazyjna promocja” trwała tylko kilka tygodni, a za pozostały okres trzeba płacić normalną cenę...
Jak działa preselekcja?
Jeśli zamówimy usługę preselekcji, będziemy się łączyć za pośrednictwem prefiksu. Polega to na tym, że za abonament płacimy jednemu operatorowi, a za wykonane rozmowy – drugiemu. Takie połączenia są rozliczane odpowiednio do posiadanego planu taryfowego.
Przykładowo: Jesteśmy abonentem TP, ale u innego operatora znaleźliśmy bardziej korzystną ofertę opłat za połączenia i chcemy z niej skorzystać. Usługę preselekcji TP SA powinna zrealizować bez problemu (jeśli nie ma przeszkód technicznych). Potrzebne jest tylko pisemne zlecenie.
Usługę można zamówić nie tylko na połączenia stacjonarne, ale i komórkowe.
Jak sprawdzić, czy mamy włączoną preselekcję
Aby się upewnić, czy usługa preselekcji jest już wykonywana (i tym samym – za rozmowy zapłacimy taniej), trzeba zadzwonić z numeru, na który zostało złożone zlecenie. W Tele2, żeby sprawdzić, czy ma się preselekcję na połączenia międzynarodowe, trzeba wybrać 0033100000000 (numer bezpłatny). Usługa jest aktywna, jeśli klient usłyszy komunikat: „Witamy z Tele2, usługa preselekcji jest aktywna”. Testem na połączenia krajowe (czyli międzymiastowe, na komórki i lokalne) jest bezpłatny numer komórkowy 0502 022 428 – i komunikat jak wyżej.
W Netii, żeby sprawdzić, czy ma się preselekcję na połączenia międzymiastowe, trzeba wybrać 0 22 3373300 (bezpłatnie). Na połączenia z sieciami telefonii komórkowej – 0 608 009 095. A na połączenia międzynarodowe – 00 43 11566. Jeśli po połączeniu z danym numerem słyszalny będzie komunikat: „Usługa Netia 1055 aktywna” oznacza to, że preselekcja została już włączona. Jeśli nie, zadzwoń na 0 801 802 803.
– Operator TP SA ma obowiązek w ciągu 14 dni poinformować swojego abonenta, że na jego numer zlecono preselekcję – mówi Karol Wieczorek, rzecznik prasowy Tele2.
1061, czyli Tele2
Taki prefix jest wybierany automatycznie razem z numerem, pod który dzwonimy z naszego aparatu.
– Naszym głównym atutem jest możliwość dzwonienia taniej już od godz. 18 do wszystkich abonentów – mówi Karol Wieczorek, rzecznik prasowy Tele2. Klient, który zleci tej firmie preselekcję, będzie dzwonił za darmo w soboty (przez 12 miesięcy).
Netia opłaca się firmom
Oferta preselekcji tej firmy nie jest przewidziana dla klientów indywidualnych, którzy dzwonią mało.
– Umowa preselekcji opłaca się w naszej sieci klientom biznesowym – mówi Jolanta Ciesielska, rzecznik prasowy Netii.
TP SA walczy o zatrzymanie klienta
– My wciąż oferujemy darmowe wieczory i weekendy – mówi Izabella Szum, rzecznik prasowy TP.
Najtańszy abonament telekomunikacja proponuje w planie socjalnym. Zamawiając go, nie skorzystamy jednak z usługi preselekcji w innej firmie – zabrania tego regulamin oferty.
Aleksandra Typiak
• W poniedziałek:
Przykładowe cenniki usług