Jedna z najbardziej wyboistych dróg w Lublinie doczeka się dokumentacji niezbędnej do remontu nawierzchni. Ratusz ogłosił wczoraj przetarg na opracowanie projektu przebudowy ul. Diamentowej.
Rodzaj przebudowy ma być zbliżony do tego, po który miasto sięgnęło w przypadku ul. Jana Pawła II i Nadbystrzyckiej. W sumie przebudowane zostanie łącznie 1,8 km jezdni.
Projektanci mają przy okazji zaplanować przebudowę skrzyżowań Diamentowej z Wrotkowską, Romera i Olszewskiego. W zamawianych przez magistrat koncepcjach znaleźć ma się też przebudowy skrzyżowania ul. Diamentowej i Krochmalnej, która ma uwzględniać wybudowanie wlotu Trasy Zielonej.
Miasto nie określa dokładnie, jak mają wyglądać poszczególne skrzyżowania. Zastrzega tylko, że w miarę możliwości powinny to być ronda lub skrzyżowania z wyspą centralną. Nie ma też ostatecznego rozstrzygnięcia, czy powstaną nowe sygnalizacje świetlne. Te decyzje projektant ma uzgadniać na bieżąco z miastem na podstawie pomiarów natężenia ruchu.
Po przebudowie ruch na Diamentowej ma się odbywać znacznie sprawniej. Do nieruchomości położonych przy tej ulicy nie będzie już się wjeżdżać bezpośrednio z głównej jezdni, ale z biegnącej równolegle do Diamentowej tzw. drogi serwisowej.
W wydanych przez miasto warunkach przetargu mowa jest też o trakcie dla pieszych i rowerów od istniejącej ścieżki nad Bystrzycką w kierunku ul. Zemborzyckiej.