GDDKiA podpisała umowę na budowę kolejnego odcinka drogi ekspresowej między Lublinem a Rzeszowem
Chodzi o 10,5-kilometrowy fragment trasy na Podkarpaciu, od węzła Podgórze (z węzłem) do węzła Kamień (bez węzła). Trasę zbuduje w ciągu 34 miesięcy Budimex. Koszt to 333,5 mln zł brutto.
Odcinek Podgórze - Kamień powstanie w systemie zaprojektuj i buduj. Wykonawca zajmie się zaprojektowaniem drogi, uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji, a potem wybudowaniem drogi i zdobyciem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. W ramach inwestycji ma powstać dwujezdniowa droga ekspresowa z pasami awaryjnymi i rezerwą miejsca na zewnątrz pod trzeci pas ruchu, a także 5 mostów, 8 wiaduktów i dwa węzły drogowe.
Równolegle prace nad realizacją S19 prowadzone są także na terenie woj. lubelskiego. Od Lublina do Kraśnika i od Kraśnika do węzła Lasy Janowskie (granica woj. lubelskiego i podkarpackiego) podpisano już umowy z wykonawcami (zaprojektuj i zbuduj).
Z kolei od północy, czyli od granicy woj. mazowieckiego i lubelskiego do węzła Lubartów Północ trwa w tej chwili opracowywanie koncepcji programowej. Podobnie jest w przypadku odcinka od węzła Lubartów Północ do Lublina.
Jak informuje GDDKiA, kierowcy drogą ekspresową z Lublina do Rzeszowa będą mogli według planów pojechać w 2021 roku. Budowa trasy współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej.