Młodzież pozostawiona bez opieki podczas lotu samolotem, na plaży i basenie, pobieranie dodatkowych opłat w trakcie imprezy turystycznej, zakwaterowanie w hotelach niższej kategorii – na to m.in. skarżyli się klienci lubelskich biur podróży.
Od początku 2010 r. do końca września 2012 r. do marszałka województwa wpłynęło 10 skarg na biura turystyczne. Klienci skarżyli się m. in. na fatalną organizację wyjazdu dla niepełnoletniej młodzieży do Bułgarii (m.in. brak opieki w samolocie, na lotnisku i podczas wyjść na plażę i basen), pobieranie dodatkowych opłat w trakcie trwania imprezy turystycznej oraz zakwaterowanie w hotelu o standardzie niezgodnym z voucherem.
Pięć skarg rozpatrzył UM i w czterech przypadkach przyznał rację klientom biura. Trzy skargi trafiły do kuratora oświaty (stwierdził, że nie może robić kontroli poza granicami kraju), jedna została wycofana, a anonimowe powiadomienie pozostało bez rozpatrzenia.