

Konkurs Local Trends promuje samorządy dbające o rozwój płatności bezgotówkowych. Lublin już drugi raz otrzymał wyróżnienie w tym konkursie.

Podczas tegorocznej edycji konkursu maksymalnie można było zdobyć 80 punktów w 7 kategoriach. Aż 4 z nich dotyczyły funkcjonowania komunikacji miejskiej. Lublin zdobywając 54 pkt uplasował się na trzecim miejscu.
- W Lublinie do rozwoju płatności bezgotówkowych przyczynił się system Lubika, który został uruchomiony w październiku 2021 roku. Dzięki niemu możliwe jest wykorzystanie nowych metod wnoszenia opłat za przejazd i rozwój systemu płatności bezgotówkowych. Wśród kanałów udostępnionych pasażerom są m.in. biletomaty mobilne i stacjonarne, kasowniki EMV, sklep www oraz aplikacja mobilna Lubika. Od początku funkcjonowania systemu zarejestrowało się w nim blisko 117 tys. osób - informuje Monika Fisz, z Zarządu Transpotu Miejskiego w Lublinie.
W kategoriach dotyczących komunikacji miejskiej brano pod uwagę:
- możliwość bezgotówkowego zakupu biletu w pojazdach,
- dostępność stacjonarnych automatów biletowych,
- wartość sprzedaży bezgotówkowej (zarówno za pośrednictwem aplikacji mobilnych, jak i stacjonarnych i mobilnych biletomatów)
- możliwość wnoszenia opłaty za przejazd kartą płatniczą, bez konieczności drukowania biletu
Oprócz komunikacji miejskiej w konkursie brano pod uwagę możliwość płatności za parkowanie oraz możliwości płatności bezgotówkowej w ośrodkach kultury i sportu.
