

Na ulice Lublina wyjechały dzisiaj nowe przegubowe trolejbusy kupione przez Zarząd Transportu Miejskiego. Takich pojazdów ma być łącznie piętnaście

W środę po mieście zaczęły kursować dwa z pięciu dostarczonych Lublinowi trolejbusów. Jeden trafił na linię 158, drugi obsługuje kursy linii 160, gdzie do tej pory przegubowce na co dzień nie jeździły. Kolejne pojazdy mają być wysyłane w miasto w najbliższych dniach.
Trolejbusy wyposażone są w mocniejsze baterie zapewniające energię do jazdy po ulicach, nad którymi nie ma sieci trakcyjnej. Na linii 160 nie ma sieci na odcinku ul. Filaretów i pętli przy os. Widok, zaś na trasie linii 158 zdemontowana jest sieć nad Al. Racławickimi i ul. Lipową.
Nowe pojazdy wyposażone są w inne biletomaty, niż te do których przywykliśmy w pojazdach. Nie będzie można w nich zapłacić gotówką, a jedynie kartą lub telefonem. Wszystkie nowe przegubowce są klimatyzowane, mają gniazda USB do ładowania telefonów i urządzenia do zliczania pasażerów.
Każdy z takich trolejbusów kosztował miejską kasę prawie 3 mln zł. Ich producent (Solaris Bus & Coach) zrealizował już kontrakt na dostawę pięciu wozów w tej cenie, zaś kolejnych dziesięć ma być dostarczonych w kwietniu.
