Częściowo wznowiono osobistą obsługę interesantów w miejskim Wydziale Komunikacji. Nadal podstawową formą składania dokumentów jest wrzucanie ich do skrzynki ustawionej obok wejścia
Obecnie bezpośrednia obsługa mieszkańców w Wydziale Komunikacji prowadzona jest w sprawach związanych z prawem jazdy oraz w zakresie prowadzonym przez referat techniczno-przewozowy. W tych sytuacjach można telefonicznie umówić osobistą wizytę – informuje Monika Głazik z lubelskiego Ratusza.
Inaczej wygląda obsługa spraw związanych z rejestracją pojazdów. – Złożenie wniosków o rejestrację nadal odbywa się przez elektroniczną platformę usług publicznych lub przez specjalnie przygotowany w tym celu pojemnik. Następnie pracownicy wydziału kontaktują się mieszkańcami telefonicznie i ustalają termin wizyty, podczas której wydają tablice rejestracyjne i pozwolenia czasowe – informuje Głazik. – W ten sposób po odbiór pozwoleń i tablic umawianych jest ponad 200 osób dziennie. Odbiór odbywa się w bezpieczny sposób, na specjalnym stanowisku z przesłoną.
Wczoraj ukazało się nowe zarządzenie prezydenta miasta ustalające godziny przyjęć interesantów. Wydział jest otwarty krócej niż dotychczas, bo od poniedziałku do piątku od godz. 7.30 do 14.30.
Bezpośrednia obsługa (ale nie w sprawach związanych z działalnością Wydziału Komunikacji) odbywa się w Urzędzie Miasta również w Biurach Obsługi Mieszkańców przy Wieniawskiej 14, Filaretów 44, Szaserów 13/15 oraz Kleeberga 12a (od poniedziałku do piątku od godz. 7.45 do 15.15). Wydział Spraw Administracyjnych (Spokojna 2) przyjmuje jedynie osoby załatwiające sprawy związane z ewidencją działalności gospodarczej (od poniedziałku do piątku od godz. 7.30 do 15.30).
Urząd Stanu Cywilnego przy Spokojnej 2 przyjmuje zgłoszenia narodzin dziecka od poniedziałku do piątku od godz. 7.30 do 15.30, a sprawy związane z aktami zgonu załatwia również w soboty od godz. 8 do 14.