Wydajna sprzedaż produktów i usług nie może istnieć bez efektywnej reklamy. Większość osób prowadzących firmy doskonale zdaje sobie z tego sprawę. Niestety, inwestycja w reklamę często okazuje się zupełnie nietrafiona, a człowiek zastanawia się - dlaczego? Co się stało, że pomimo sporych kosztów, poniesionych na rozpropagowanie marki, klientów wcale nie przybyło? Problem tkwi najprawdopodobniej w formie reklamy.
Reklama billboardowa nie działa, bo trafia do ogółu!
Billboardy i plakaty uliczne wciąż stanowią popularną formę promowania działalności gospodarczych. Widać je w Lublinie niemal na każdym kroku. I to właśnie ta ich powszechność, paradoksalnie, może być problematyczna. Dzieje się tak z kilku powodów:
• reklama wielkoformatowa trafia do ogółu, zamiast do persony, czyli docelowego adresata - może się zdarzyć, że np. z uwagi na źle wybraną lokalizację billboardu, jego przekaz nie trafi do praktycznie żadnego z potencjalnych adresatów,
• przesyt haseł na billboardach sprawia, że ludzie przestali zwracać na nie uwagę,
• młode pokolenie kieruje się ku nowoczesnym technologiom i zawartym w nich formom marketingu, praktycznie nie zauważając już tradycyjnych reklam,
• trudno jest śledzić efektywność reklamy ulicznej: nie wiadomo, ile osób, które ją zobaczyło rzeczywiście zainteresowało się danym produktem czy określoną usługą,
• brak możliwości wykonania natychmiastowej akcji sprawia, że człowiek, nawet potencjalnie zainteresowany reklamą, odkłada w czasie pójście do sklepu czy kontakt z marką,
• wysokie koszty.
Co w zamian, czyli pozycjonowanie strony jako dobra alternatywa dla reklamy billboardowej
Najważniejsze to uświadomić sobie do kogo kierujemy swoją usługę, jakich klientów szukamy i na tej podstawie stworzyć obraz persony, a następnie do niej trafić. Biorąc pod uwagę fakt, jak wiele osób wyszukuje potrzebne informacje w Internecie, to aby kampania reklamowa była skuteczna, powinna być realizowana właśnie w sieci. Należy jednak pamiętać, że samo posiadanie strony internetowej nie wystarczy. Nawet jej idealny wygląd i intuicyjna nawigacja niewiele zmienią, jeśli ciężko będzie na nią trafić w wynikach wyszukiwarki Google. Dopiero umiejętne pozycjonowanie strony internetowej sprawi, że internauci poszukujący konkretnej usługi, będą mogli łatwo i szybko znaleźć stronę firmy, która taką usługę realizuje i umożliwi bezpośredni kontakt.
Co zyskuje firma decydująca się na pozycjonowanie swojej strony
Najważniejsze korzyści dla przedsiębiorców, które płyną z realizacji działań marketingu internetowego, to:
• kierowanie oferty do konkretnej grupy docelowej - do osób realnie zainteresowanych zakupem lub skorzystaniem z usługi,
• możliwość ograniczenia reklamy do wybranego obszaru, np. Lublina i okolic (pozycjonowanie lokalne) - idealne rozwiązanie dla firm działających tylko lokalnie,
• brak konieczności aktywnego pozyskiwania nowych klientów - to oni sami znajdują Twoją firmę,
• niższe koszty, niż w przypadku reklamy o zasięgu globalnym,
• wysoki współczynnik konwersji,
• zbliżenie się do konkurencji i umożliwienie walki jak równy z równym o tytuł lidera branży.
Kogo wybrać do pozycjonowania strony lubelskiej firmy?
Jednym z partnerów naszego portalu jest agencja interaktywna Grupa TENSE, która jest autorem niniejszego artykułu – poniżej prezentujemy informacje o jej działalności.
Grupa TENSE (https://www.grupa-tense.pl/) w branży pozycjonowania stron (z ang. SEO - Search Engine Optimization) działamy już od 2009 r. i podczas tej blisko 10-letniej działalności pomogliśmy wielu firmom rozwinąć skrzydła oraz zdobyć nowych klientów. Swoje usługi świadczymy na terenie całego kraju, docierając ze swoją ofertą również do przedsiębiorstw, działających lokalnie – w tym oczywiście w Lublinie.
Jak „robimy” SEO?
Proces przygotowania oferty każdorazowo rozpoczynamy od rozmowy z klientem. Wyznajemy zasadę popartą doświadczeniem, że poznanie jego potrzeb jest kluczowym elementem do przygotowania efektywnej kampanii reklamowej. Po ustaleniu zakresu działalności i rozpoznaniu potrzeb klienta, pomagamy m.in. w:
• analizie istniejącej strony internetowej i usunięciu występujących na niej błędów optymalizacji,
• stworzeniu nowej strony internetowej od zera (w razie konieczności),
• doborze słów kluczowych, które konwertują,
• prowadzeniu bloga firmowego,
• pozyskaniu wartościowych linków,
• tworzeniu wizerunku marki w social media (Facebook, Twitter, Instagram, Google+, YouTube),
• prowadzeniu kampanii linków sponsorowanych Google AdWords.
Skuteczność naszej agencji SEO potwierdzają licznie zdobywane nagrody i wyróżnienia -m.in. w prestiżowym rankingu Deloitte Technology Fast 50 Central Europe czy Financial Times FT 1000. Grupie TENSE zaufało już wiele marek z różnych branż działalności. Pomogliśmy zwiększyć ruch na stronie m.in. sklepom motocyklowym czy firmom z branży turystycznej, dzięki czemu uzyskały one status lidera w swojej branży. Idąc za ciosem, wspieramy kolejne firmy w stawaniu się rozpoznawalnym w sieci i zdobywaniu w ten sposób nowych klientów, a rozszerzając swoją działalność, chcemy również dotrzeć do firm z województwa lubelskiego.
Rozwój lubelskiej firmy dzięki efektywnej reklamie w Internecie
W dzisiejszych czasach, chcąc efektywnie rozwinąć swoją firmę, trzeba korzystać z nowoczesnych technologii i możliwości jakie daje Internet. Skutecznie prowadzone pozycjonowanie w Lublinie sprawi, że Twoja marka wreszcie stanie się rozpoznawalna wśród realnie zainteresowanych Twoją działalnością klientów. Nie szukaj ich wszędzie - rozwiń firmę na Lubelszczyźnie! Skuteczna reklama w sieci to gwarancja sukcesu na lokalnym rynku. Skontaktuj się z Grupą TENSE i powierz nam prace nad widocznością swojej firmy w Internecie - gwarantujemy, że nie będziesz zawiedziony!