Projekty budowy blisko 32 km nowych linii trolejbusowych zamawia lubelski Urząd Miasta. Dokumenty mają być gotowe jeszcze w tym roku. Uwaga kierowcy, te plany wymuszą przebudowę kilku skrzyżowań.
• Trolejbusy pojadą też przez Lwowską, Andersa, Mełgiewską i Grygowej do zajezdni na Majdanie Tatarskim. • W planach jest również poprowadzenie trolejbusów przedłużeniem ul. Muzycznej do Młyńskiej.
• Najwięcej drutów pojawi się na Czubach. Trakcja zawiśnie na całej długości ul. Jana Pawła II. Stąd trolejbusy będą mogły skręcać w ul. Armii Krajowej, a linia wisząca nad tą ulicą zostanie przeciągnięta przez ul. Bohaterów Monte Cassino do Poczekajki. • Z ronda koło Lubelskiego Klubu Jeździeckiego trakcja pobiegnie przez Nadbystrzycką do Narutowicza i Krochmalną do przedłużenia Muzycznej. Z Krochmalnej koło boisk trolejbusy będą mogły skręcać także w Diamentową, a następnie Zemborzycką, aż do Kunickiego.
• Druty pojawią się też nad ul. Filaretów od ronda na skrzyżowaniu z ul. Jana Pawła II do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz na Zana między ZUS a Nadbystrzycką.
• Uzupełniona zostanie też linia nad ul. Wileńską tak, by trolejbusy mogły jechać tędy także pod górę. Uwaga kierowcy. Te plany wymuszą też przebudowę kilku skrzyżowań.
Na rondzie Jana Pawła II/Armii Krajowej pojawią się dostępne tylko dla autobusów i trolejbusów pasy przeznaczone do skrętu w prawo z ul. Armii Krajowej w Jana Pawła II i z Jana Pawła II od Poręby w stronę Filaretów. Ale pozostali kierowcy też dostaną więcej miejsca. Z Armii Krajowej na wprost będzie można jechać dwoma pasami. Teraz jest tylko jeden.
Koło Reala na ul. Czapskiego jezdnia zostanie poszerzona, powstaną też dwie zatoki autobusowe. Na al. Spółdzielczości Pracy na wysokości starej pętli trolejbusowej powstanie zwykła zatoka przystankowa. Poprawiona też będzie geometria skrzyżowania al. Kraśnickiej z ul. Bohaterów Monte Cassino.
Projekt ma przewidywać również budowę nowej pętli przy jednojezdniowym odcinku ul. Choiny, który stanie się dwupasmówką.
Spore zmiany czekają też skrzyżowanie Zemborzycka/Diamentowa, przy którym powstanie plac postojowy dla ponad 30 trolejbusów wraz z halą obsługi i myjnią.