

Miasto ogłosiło kolejny przetarg na przedłużenie ul. Lubelskiego Lipca ’80. Chodzi o brakujący odcinek drogi łączącej okolice dworca PKP z Wrotkowem i Czubami.

Według wstępnych planów prace przy tej inwestycji miały rozpocząć się jeszcze w ubiegłym roku. Przetarg na wykonanie robót został jednak unieważniony. Powód? Najtańsza z ofert opiewała na prawie 98 mln zł. Ratusz z kolei liczył, że uda się zmieścić w kwocie 71,4 mln zł.
Miasto na realizację tego zadania otrzymało 65 mln zł z programu Polski Ład. Ale problemem był fakt, że tych pieniędzy nie mogło jednak wydać swobodnie, a dopiero na końcowym etapie inwestycji. W pierwszej kolejności musiano przeznaczyć na ten cel własne środki, co dla miejskiego budżetu byłoby trudnym wydatkiem. W związku z tym trwały rozmowy z Bankiem Gospodarstwa Krajowego o innym sposobie rozłożenia rządowej dotacji. Stronom udało się wypracować porozumienie.
- Po zmianie sposobu finansowania tego zadania ogłaszamy kolejne postępowanie przetargowe. To niezbędny krok formalny, który ostatecznie pozwoli wyłonić wykonawcę zadania i rozpocząć realizację tego strategicznego dla miasta projektu drogowego – mówi Artur Szymczyk, zastępca prezydenta Lublina. I dodaje, że dofinansowanie z Polskiego Ładu „jest nadal obowiązujące i w żaden sposób na ten moment niezagrożone”.
Chodzi o około 1100 metrów brakującego odcinka ul. Lubelskiego Lipca od Cukrowniczej w pobliżu Areny Lublin do Ronda Represjonowanych Żołnierzy-Górników u zbiegu ul. Krochmalnej i Diamentowej. Nowy fragment na całej długości ma być dwujezdniowy z trzema pasami ruchu (w tym jednym wydzielonym dla pojazdów komunikacji miejskiej) w każdym kierunku. W ramach inwestycji powstaną chodniki, ścieżki rowerowe, zatoki autobusowe oraz sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach z ul. Włościańską i Cukrowniczą. Częściowo zostaną przebudowane również sąsiednie uliczki, m.in. Ciepła, Przeskok i Dzierżawna. Budowa będzie wiązała się także z wyburzeniem niemal 150 budynków, w tym kilkudziesięciu domów mieszkalnych.
Termin składania ofert w ogłoszonym wczoraj przetargu upływa 20 lutego. Jeśli w postępowaniu uda się wyłonić wykonawcę, na przeprowadzenie prac będzie on miał 21 miesięcy od dnia podpisania umowy.
