![AdBlock](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/user/adblock-logos.png)
![Nowa zajezdnia przy ul. Grygowej (fot. AS)](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/news/2015/2015-05/51e9f3334360534e283177543e93e567.jpg)
Do lamusa odeszła w ten weekend zajezdnia przy al. Kraśnickiej.
![AdBlock](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/user/adblock-logos.png)
Od poniedziałku wszystkie trolejbusy powinny wyjeżdżać już nie z Helenowa, ale z Majdanu Tatarskiego, gdzie przy ul. Grygowej zbudowano im nową zajezdnię za ponad 42 miliony zł. Jest w niej miejsce na 100 trolejbusów (MPK ma ich 102), które od teraz będą stać pod zadaszeniem (zdjęcie 4) a także nowoczesna hala obsługi z myjnią i lakiernią.
Stara zajezdnia na Helenowie, której budowa zaczęła się w 1957 r. i zakończyła po 6 latach (zdjęcia 1-3), znów zamieni się w wielki plac budowy. Prywatny inwestor, spółka Centrum Zana, która rok temu kupiła ten teren od miasta za 32 miliony zł, planuje tu postawić kompleks biurowców (w tym dwa 13-piętrowe) i zbudować 300 mieszkań. Pierwsi najemcy powinni się wprowadzić do biur pod koniec przyszłego roku.
Jeszcze przed wystawieniem działki na sprzedaż miasto zmieniło jej przeznaczenie w planie zagospodarowania tak, by niemożliwa w tym miejscu stała się budowa hipermarketu.
Przeprowadzka trolejbusów do nowej zajezdni skutkuje też likwidacją zjazdowej linii 951 zorganizowanej tak, by pojazdy wracając z pętli końcowych zabierały po drodze pasażerów. Jedyną zjazdową linią trolejbusów jest od dziś 950 mająca tylko jedną trasę biegnącą od ZUS przez Filaretów, Narutowicza, al. Piłsudskiego, Drogę Męczenników Majdanka i Dekutowskiego do Grygowej.