MPK Lublin rozpoczęło dziś testy produkowanego we Wrocławiu hybrydowego autobusu volvo 7700 hybrid.
O tym, który silnik powinien być w danej chwili używany decyduje komputer sterujący.
Na przystankach autobus całkowicie wyłącza silniki, po czym rusza używając napędu elektrycznego i używa go do rozwinięcia prędkości 15-20 km/h. Później korzysta z jednostki dieslowskiej.
Silnik elektryczny zasilany jest z akumulatorów litowo-jonowych, ma 12-biegową skrzynię biegów.
Od standardowego autobusu jest cięższy o 100 kg. Pojazd ma 89 miejsc, w tym 30 siedzących.
Testy potrwają do 16 listopada. Dzisiaj ma obsługiwać linię 9, w piątek wyjedzie na trasę "trzynastki”, w sobotę obsłuży linię 20, w niedzielę – 55, w poniedziałek – 2, we wtorek linię 9, a w środę ma kursować na linii 13.