Już nie na kwiecień, ale na koniec czerwca przyszłego roku kolej zapowiada przygotowanie objazdu, którym pociągi mają omijać odnawiany szlak z Lublina do Warszawy. Z tego powodu tory do stolicy zamknięte będą później, a ich modernizacja ruszy z poślizgiem
Duża inwestycja, która ma skrócić do ok. 100 minut podróż z Lublina do Warszawy jak dotąd nie wyjechała z procedur. I nie ruszy tak długo, jak długo nie będzie zapewniona zastępcza trasa dla pociągów na czas przebudowy „warszawskiego” szlaku.
Tą zastępczą trasą ma być biegnąca przez Parczew linia kolejowa nr 30, ale do tego konieczny jest jej remont na liczącym 51 km odcinku z Łukowa do Parczewa. – To ostatni etap przygotowanej alternatywnej linii obwodowej z Łukowa do Lublina i tym samym tworzenie sprawnego 100 km ciągu przewozowego – potwierdza Mirosław Siemieniec, rzecznik spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.
Do niedawna kolej liczyła na to, że objazd uda się przygotować przed 3 kwietnia 2017 r. Właśnie tę datę wskazywano jako dzień zamknięcia dla ruchu pociągów większej części linii z Lublina do Warszawy. Ale to już nieaktualne. – Zakończenie remontu linii kolejowej na odcinku Łuków–Parczew planowane jest do końca czerwca 2017 r. – przyznaje Siemieniec.
Na razie trwa procedura przetargowa mająca wyłonić wykonawcę takiego objazdu. – Termin składania wniosków upływa z dniem 8 czerwca 2016 r.
Ponieważ później gotowy będzie objazd, to i później nastąpi zamknięcie dla ruchu torów do stolicy i skierowanie pociągów na okrężną trasę. Chociaż wczoraj na stronach Polskich Linii Kolejowych wciąż dostępny był harmonogram mówiący, że objazd będzie obowiązywać od kwietnia 2017 r., to rzecznik spółki oficjalnie potwierdził nam zmianę tego terminu.
– Została wprowadzona zmiana terminu zamknięć torowych na linii kolejowej nr 7, tj. od czerwca 2017 na odcinku Garwolin–Lublin – oświadczył Siemieniec.
Biorą się za tory na południe
Trwa przetarg na modernizację linii kolejowej nr 68 z Lublina do Stalowej Woli wraz z jej elektryfikacją. Wczoraj minął termin wyznaczony przez PKP PLK na składanie dokumentów przez firmy zainteresowane zleceniem na zaprojektowanie i wykonanie robót. – Wnioski złożyło 12 firm – informuje rzecznik kolejowej spółki. To dopiero pierwszy etap dwustopniowego przetargu. Do drugiego przejdą firmy, które uzyskają najwięcej punktów i dopiero wtedy złożą one konkretne oferty cenowe.