Dobra wiadomość dla kierowców. Bardzo duże utrudnienia na ul. Kunickiego nie będą trwać przez większą część roku a jedynie przez wakacje. Dobiega końca ustalanie nowego harmonogramu remontu wiaduktu kolejowego.
– Początkowo była mowa o co najmniej półrocznych ograniczeniach w ruchu – przyznaje Andrzej Matysiewicz z lubelskiego oddziału Centrum Realizacji Inwestycji spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. – Nowy harmonogram jest bardziej szczegółowy i wyodrębniony jest w nim etap dotyczący bezpośrednio ul. Kunickiego. Aktualny grafik mówi o trzech miesiącach, ale prawdopodobnie uda się ten okres skrócić do dwóch. Chcemy tak skoordynować roboty, żeby utrudnienia przypadły na wakacje, kiedy ruch jest najmniejszy.
– Jesteśmy właśnie w trakcie uzgadniania harmonogramu – potwierdza Andrzej Bałaban, naczelnik Wydziału Zarządzania Ruchem w Zarządzie Dróg i Mostów. – Zakładamy, że ruch utrzymany będzie na jednej połowie jezdni, ale będzie dostępna tylko dla niektórych użytkowników. To służby komunalne, pogotowie, straż, policja i komunikacja miejska. Pozostali będą skierowani objazdem – dodaje. Choć ostateczne decyzje jeszcze nie zapadły, to jest niemal pewne, że objazd wytyczony zostanie przez ul. Wolską, Drogę Męczenników Majdanka, Krańcową i Dywizjonu 303.
Linie trolejbusowe 151, 152 i 160 będą obsługiwane autobusami. Okazuje się, że nie da się zsunąć obu torów trakcji na jedną połówkę jezdni. – Nie zakładamy, by trolejbusy mogły tędy jeździć – mówi Bałaban.
Po przebudowie jezdnia będzie obniżona o 20 cm, to ułatwi przejazd wyższych ciężarówek. Po większych deszczach pod wiaduktem nie powinna się już zbierać woda, bo kanalizacja będzie wspomagana pompami.
Sporo zmieni się też dla pieszych. Znikną chodniki wzdłuż biegnącej pod wiaduktem jezdni, w zamian po obu stronach powstaną tunele. Tym biegnącym bliżej ul. Pocztowej będzie można dojść do nowego skweru, którego budowa już się rozpoczęła. Pojawią się trawniki, drzewka i ławki oraz schody prowadzące na wiadukt.
Będzie nim można przejść nad ul. Kunickiego w stronę ul. Garbarskiej. Na skwerku znajdzie się też wejście do podziemnego tunelu pod peronami prowadzącego do pl. Dworcowego. Tunel będzie przedłużeniem już istniejącego przejścia podziemnego z nowej części dworca na peron 3.