Stare tabliczki na budynkach i drzwiach gabinetów, brak nowych pieczątek i wielka zagadka - jaki numer wykręcić, by dodzwonić się, gdzie trzeba.
Zamiast startych 12 wydziałów w Urzędzie Miasta są od wczoraj 22 nowe. Nazwy i zakresu działania nie zmieniły tylko nieliczne. Wiele dużych wydziałów podzielono na mniejsze. Ale na stronie internetowej Urzędu Miasta, poza notką o zmianach nie ma żadnej informacji o adresach i numerach telefonów do poszczególnych jednostek magistratu. Są tylko namiary według starego podziału. Osoba, która chce poinformować o kipiącym koszu na śmieci dodzwoni się do... wydziału zajmującego się asfaltem.
- Jakie są numery do wydziałów? Taki wykaz powinien mieć Wydział Informatyki i Telekomunikacji - mówi Krzysztof Żórawski, dyrektor Wydziału Organizacji Urzędu.
- Pracujemy nad tym. We wtorek wykaz numerów powinien pojawić się w Internecie - zapewnia Grzegorz Hunicz, dyrektor Wydziału Informatyki i Telekomunikacji. - Generalnie niewiele się zmieniło - dodaje.
W biurowcu przy ul. Wieniawskiej na drzwiach większości gabinetów wisiały tabliczki z nazwami wydziałów, których już nie ma, np. Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami. Nie można było za to znaleźć nowego Wydziału Remontu Budynków.
Tymczasem przygotowania do reformy trwały od 14 czerwca, kiedy to prezydent ostatecznie ustalił nowy podział Urzędu Miasta.
Nowe wydziały Ratusza
* Audytu i Kontroli - wakat. Będzie konkurs na stanowisko, p.o. dyrektora: Beata Kurek
* Bezpieczeństwa Mieszkańców i Zarządzania Kryzysowego - Jerzy Ostrowski (bez zmian)
* Budżetu i Księgowości - Mirosława Puton (dawniej z-ca dyr. Wydziału Finansowego)
* Dróg i Mostów - Eugeniusz Janicki (wcześniej dyr. Wydziału Gospodarki Komunalnej)
* Geodezji - Andrzej Jedziniak (wcześniej dyr. Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami)
* Gospodarki Komunalnej - Tomasz Radzikowski (wcześniej z-ca dyr. Wydziału Ochrony Środowisk
* Gospodarowania Mieniem - Andrzej Wojewódzki (wcześniej z-ca dyr. Wydziału Oświaty i Wychowania)
* Informatyki i Telekomunikacji - Grzegorz Hunicz (bez zmian)
* Inwestycji - Marzena Jodłowska (wcześniej dyr. Wydziału Strategii i Rozwoju)
* Komunikacji - Tadeusz Franaszczuk (dawniej z-ca dyr. Wydziału Spraw Administracyjnych)
* Kultury - wakat, będzie konkurs, p.o. dyrektora: Lidia Janowska-Chojnowska.
* Ochrony Środowiska - Marian Stani (bez zmian)
* Organizacji Urzędu - Krzysztof Żórawski (dawniej dyr. Wydziału Audytu i Kontroli)
* Oświaty i Wychowania - Ewa Dumkiewicz-Sprawka (bez zmian)
* Podatków i Egzekucji - Anna Adamowicz (dawniej z-ca dyr. Wydziału Finansowego)
* Remontów Budynków - Tadeusz Dziuba (wcześniej z-ca dyr. Wydziału Organizacyjnego)
* Rozwoju i Funduszy Europejskich - Aneta Karasek (wcześniej z-ca dyr. Wydziału Funduszy Europejskich)
* Sportu i Turystyki - będzie konkurs. Henryk Pidek (dawniej z-ca dyr. Wydziału Spraw Społecznych)
* Spraw Administracyjnych - Andrzej Szerlak (bez zmian)
* Spraw Mieszkaniowych - Ewa Lipińska (dawniej z-ca dyr. Wydziału Spraw Społecznych)
* Zdrowia i Spraw Społecznych - Jerzy Kuś (dawniej dyr. Wydziału Spraw Społecznych)