

Mamy zagwarantowane pieniądze na lubelski odcinek drogi ekspresowej S-17. Ministerstwo Rozwoju Regionalnego opublikowało wczoraj listę kluczowych projektów drogowych w latach 2007–2013. I nasza ekspresówka tam jest!

Drogowcy nie kryją zadowolenia z decyzji ministerstwa. – Na przełomie trzeciego i czwartego kwartału tego roku budowa całego lubelskiego odcinka S-17 powinna ruszyć pełną parą. Do tego czasu rozstrzygniemy pozostałe przetargi, na 3 odcinki drogi – zapewnia Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału GDDKiA.
Przypomnijmy, że budowa 68 km drogi ekspresowej S-17, obejmująca też obwodnicę Lublina, dotyczy trasy między Kurowem a Piaskami. Inwestycja została podzielona na pięć części między węzłami: Sielce–Bogucin, Bogucin–Dąbrowica, Dąbrowica–Lubartów, Lubartów–Witosa, Witosa–Piaski.
Każda część podlega odrębnemu przetargowi. Już ruszyła budowa pierwszego odcinka S-17, od węzła Witosa do obwodnicy Piask. Na budowę kolejnego 23-kilometrowego odcinka, od węzła Sielce k. Kurowa do węzła Bogucin, lubelska GDDKiA podpisze umowę w najbliższy czwartek.
MRR szacuje, że koszt inwestycji wyniesie ponad 3,56 miliarda złotych, z czego dofinansowanie z UE wyniesie ponad 2,66 miliarda złotych. Inwestycja ma być zrealizowana do 2014 roku.
Warto też dodać, że na pierwszych miejscach listy rezerwowej są dwa kolejne odcinki S-17: od Zakrętu do obwodnicy Garwolina i dalej do węzła Sielce. Ujęto tam także "12” (od Piask do Dorohuska). Te trzy projekty przewidziano do realizacji na lata 2013–2015. Nie ma za to ani słowa o II etapie obwodnicy Puław.