Do lubelskiego oddziału NFZ wpłynęły skargi od siedmiu osób, które zalogowały się w systemie ZIP i sprawdziły historię swojej choroby. Pacjenci znaleźli w niej świadczenia, z których w rzeczywistości nie korzystali.
Okazało się, że świadczeniodawcy zgłosili do funduszu nieprawidłowy numer PESEL pacjenta. Dwie apteki i jedna przychodnia specjalistyczna skorygowały swój błąd.
Dwie skargi zostały natomiast przekazane do mazowieckiego oddziału funduszu, a kolejne dwie są w toku rozpatrywania.
W sumie do końca sierpnia ponad 21 tys. osób złożyło do lubelskiego NFZ wniosek o wydanie loginu i hasła do ZIP. Spośród nich ponad 15,5 tys. odebrało te dane i może korzystać z systemu, czyli np. sprawdzać swoją historię choroby i status ubezpieczenia.
Wnioski o wydanie loginu i hasła nadal są obsługiwane w Lublinie przy ul. Szkolnej 16 i przy ul. Koryznowej 2d oraz we wszystkich delegaturach lubelskiego OW NFZ, czyli w Białej Podlaskiej, Chełmie i Zamościu.