(fot. Maciej Kaczanowski)
Ratusz nie wyprostuje pogmatwanych tras komunikacji miejskiej w rejonie Dworca Głównego PKP. O zmianę trasy linii 152 prosił jeden z radnych. Chciał, by trolejbusy jadące w kierunku Abramowic kursowały przez ul. Pocztową. Urzędnicy odrzucili jego pomysł.
O zmianę trasy linii 152 prosił radny Piotr Popiel. Chciał on, żeby trolejbusy odjeżdżające sprzed dworca kierowały się do ul. Kunickiego przez Pocztową, zamiast – jak obecnie – robić zawijasy przez Dworcową, Młyńską, rondo Sportowców, Stadionową, Lubelskiego Lipca ’80 i pl. Bychawski.
Na przejazd wszystkimi tymi ulicami trolejbusy tracą teraz kilka minut, a pasażerów od tego im nie przybywa, bo obok ronda Sportowców i przy stadionie prawie nikt nie wsiada. Popularny jest tylko przystanek na początku ul. Kunickiego, który byłby pomijany w przypadku skierowania trolejbusów przez Pocztową.
Ratusz wyklucza jednak wyprostowanie trasy linii 152. Powód? – Ze względu na parkujące na ul. Pocztowej pojazdy – odpisuje radnemu Krzysztof Komorski, zastępca prezydenta Lublina.
Trasy linii komunikacji miejskiej w rejonie dworca skomplikowały się, gdy od pl. Bychawskiego „odcięto” ul. Młyńską. Jej rolę przejęła ul. Lubelskiego Lipca ’80, która wskutek decyzji miejskich urzędników nie ma teraz żadnego połączenia z ul. Dworcową (błędnie oznakowaną jako ul. Młyńska), bo przechodzi nad nią wiaduktem.
Z tego powodu komunikacja miejska musi kursować naokoło przez rondo Sportowców. Dotyczy to nie tylko linii 152, bo podobne zawijasy robią wszystkie linie przejeżdżające obok dworca kolejowego.
Przypomnijmy, że przy okazji planowanej przez miasto budowy nowego dworca autobusowego między Gazową i Młyńską planowana jest także przebudowa ul. Pocztowej. Z pokazywanych dotychczas koncepcji
– tej ostatecznej jeszcze nie pokazano – nie wynika jednak, by przez tę ulicę miała być kierowana komunikacja miejska. Skierowanie jej przez Pocztową sugerowała już prezydentowi miasta Rada Kultury Przestrzeni, będąca jego ciałem doradczym.
Nie tylko tutaj
Na kolejne komplikacje muszą się też przygotować pasażerowie linii 13, 45 i 161, które jadąc od strony Czubów skręcają z dwujezdniowego odcinka ul. Krochmalnej w lewo, w kierunku dworca. Po przebudowie skrzyżowania z Diamentową, gdy wyrośnie tu wiadukt, nie będą mogły już tak skręcać, bo wąska Krochmalna ma być odcięta od ronda. Trzeba będzie jechać Diamentową do skrzyżowania z Wrotkowską, tam zawrócić, a następnie skręcić z Diamentowej w prawo w stronę dworca. Ma być tak przez około dwa lata, do czasu przedłużenia ul. Lubelskiego Lipca ’80