Władze spółki produkującej ciągniki rolnicze złożyły zażalenie na decyzje sądu, która oznacza upadłość firmy.
Taką informacje Ursus przedstawił na swojej stronie internetowej. W komunikacie czytamy, że spółka złożyła zażalenie na postanowienie sądu o oddaleniu wniosku o otwarcie postępowania sanacyjnego oraz o ogłoszeniu upadłości firmy. Władze Ursusa argumentują, że postępowanie sanacyjne „ma wysokie szanse osiągnięcia celu postępowania restrukturyzacyjnego”, a przy tym nie zmniejszy to szans za zaspokojenie wierzycieli. – Zaznaczamy, że również Tymczasowy Nadzorca Sądowy, po kilkumiesięcznej analizie, przychylał się do przeprowadzenia restrukturyzacji Spółki w drodze postępowania sanacyjnego uznając ją za realną i optymalną dla zaspokojenia wierzycieli – czytamy w komunikacie.
W połowie lipca Sąd Rejonowy w Warszawie nie zgodził się na postępowanie restrukturyzacyjne i ogłosił upadłość Ursusa. Wnioskowali o to wierzyciele, czyli Getin Noble Bank i PKO BP. Zaznaczmy, że postanowienie sądu jest nieprawomocne, ale jest skuteczne i wykonalne z dniem jego wydania.
Ursus pojawił się w Lublinie w 2011 roku. W grudniu tego właśnie roku ruszyła produkcja ciągników. Władze spółki przedstawiły ambitny plan eksportu traktorów do Afryki.
Od 2013 firma realizowała lukratywne kontrakty na ten kontynent, jednocześnie rozwijając projekt Ursus Bus, czyli lubelskiej wytwórni pojazdów dla komunikacji miejskiej. Szczytowym osiągnięciem była prezentacji pierwszego polskiego autobusu wodorowego. Firma przedstawiła także projekt pierwszego polskiego elektrycznego samochodu dostawczego – Elvi.
Niestety, początkowe sukcesy biznesowe w Afryce okazały się złudne. To właśnie fiasko ostatniego kontraktu afrykańskiego zainicjowało kłopoty Ursusa. Brak pieniędzy na komponenty spowodował problemy w Ursus Bus. Producent autobusów nie wywiązał się dostaw pojazdów do polskich miast, w których wygrał przetargi. Firma poniosła olbrzymie straty. Kolejny ciosem była utrata dwóch ważnych zadań w ramach Narodowego Centrum Badań i Rozwoju – koncepcji narodowego autobusu elektrycznego narodowego oraz koncepcji elektrycznego samochodu dostawczego.
W maju tego roku spółka-córka czyli Ursus Bus poinformowała o cofnięciu licencji na produkcję autobusów i trolejbusów przez firmę Invest-Mot.