

Wypłata zasiłku w każdym miejscu w kraju, SMS powiadamiający o spotkaniu z pośrednikiem pracy. Miejski Urząd Pracy wprowadza duże udogodnienia dla swoich klientów.

To nie jedyne udogodnienie dla klientów lubelskiego MUP. Już pod koniec października bezrobotni nie będą musieli stać w kolejce do pośrednika pracy. Po przyjściu do urzędu, pobiorą z tzw. dyspensera w Referacie Oferowania Pracy numerek i pod wskazanym pokojem będą czekać na jego wyświetlenie. Taki "elektroniczny system kolejkowy” z powodzeniem działa od początku 2011 roku. Dzięki niemu skończył się chaos i niezadowolenie osób stojących w wielogodzinnych kolejkach.
– A już w przyszłym miesiącu planujemy również wprowadzenie powiadomień o wizycie u pośrednika pracy za pomocą SMS-ów wysyłanych do klientów MUP. Będzie to duże ułatwienie dla osób, które z różnych przyczyn zapominają o kolejnej wizycie w urzędzie – zapowiada Różycka-Górska.
Na tym nie koniec. – Oczekujemy również na zgodę Ministerstwa Pracy na wdrożenie systemu SEPI. W praktyce chodzi o to, by osoba, która jest jednocześnie klientem urzędu pracy i ośrodka pomocy społecznej nie musiała na przykład prosić urzędu o wydanie zaświadczenia o zarejestrowaniu w MUP. Takie zaświadczenie będzie mógł sam pobrać w systemie pracownik socjalny – wyjaśnia rzecznik.