W przyszłym tygodniu okaże się, ile może kosztować zaprojektowanie i budowa nowego biurowca dla Urzędu Miasta przy ul. Leszczyńskiego 20.
Ratusz nie zgadza się na kolejne przesunięcie terminu wyznaczonego chętnym firmom na składanie ofert w miejskim przetargu, obowiązującym terminem pozostaje wciąż 23 marca. Dodajmy, że przetarg ciągnie się już od 3 listopada, bo zainteresowane firmy wręcz zasypały urzędników szczegółowymi pytaniami i prośbami o zmianę warunków postępowania.
Nowy biurowiec ma wyrosnąć w miejscu starego, przeznaczonego do rozbiórki. Wyburzenie tego gmachu będzie należeć do obowiązków firmy, która wygra kontrakt na zaprojektowanie i wzniesienie nowego budynku. Ratusz oszacował, że koszt rozbiórki, projektu i budowy wraz z wykończeniem może sięgnąć nawet 80 mln zł.
Urząd Miasta zakłada, że biurowiec będzie gotowy we wrześniu 2023 r. Do nowej siedziby mają trafić m.in. m.in. wydziały odpowiedzialne za architekturę, geodezję, planowanie przestrzenne, ochronę środowiska, gospodarkę komunalną, zieleń, zabytki, fundusze unijne, gospodarowanie miejskim majątkiem. Przewidziano tutaj ponadto nowe Biuro Obsługi Mieszkańców z 12 stanowiskami dla interesantów.
Na przedostatnim i ostatnim piętrze sześciopiętrowego budynku mają powstać dwie nowoczesne sale konferencyjne z kompletnym wyposażeniem. Główne wejście do biurowca ma się znaleźć od strony ul. Leszczyńskiego, tutaj też będzie wjazd do podziemnego parkingu, który nie będzie przeznaczony dla interesantów. Parkować będą tu mogli urzędnicy i to nieliczni, bo miejsc na pojazdy ma być kilkadziesiąt (najprawdopodobniej około 60), podczas gdy budynek ma być miejscem pracy dla 570 urzędników.