Można już składać wnioski o wsparcie w ponoszeniu kosztów związanych z zakupem gazu na cele grzewcze. Zwrot pobranego podatku VAT dotyczy osób, które ogrzewają mieszkanie gazem i spełniają kryterium dochodowe.
Wnioski należy składać do końca lutego 2024 r. lub w terminie 30 dni od dnia otrzymania faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych w 2023 r.
– Obsługa nowych dodatków jest kolejnym zadaniem zleconym gminom przez rząd w ciągu ostatnich miesięcy. Świadczenie nie ma określonej ustawowo kwoty i stanowi refundację podatku VAT wynikającego z opłaconych faktur za dostarczenie paliwa gazowego w 2023 r. Wnioski o jego wypłatę przyjmują wszystkie Biura Obsługi Mieszkańców na terenie miasta. Przesłać je można także drogą elektroniczną. Należy wówczas pamiętać o opatrzeniu takiego wniosku kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo elektronicznym podpisem osobistym – wylicza Andrzej Wojewódzki, sekretarz Miasta Lublin.
O refundację podatku VAT mogą się ubiegać gospodarstwa domowe, które używają paliw gazowych do celów grzewczych w swoim lokalu/domu i poniosły koszty zakupu tego paliwa. Korzystanie z gazu do ogrzewania domu czy mieszkania musi być potwierdzone wpisem do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. Wpis powinien być dokonany do 21 grudnia 2022 r. lub po tym dniu w przypadku głównego źródła ogrzewania wpisanego lub zgłoszonego po raz pierwszy do CEEB. Wnioskodawcą zaś musi być osoba będąca stroną umowy ze sprzedawcą paliw gazowych.
Prawo do refundacji przysługuje pod warunkiem spełnienia przez gospodarstwo domowe kryterium dochodowego wynoszącego:
* 2100 zł dla jednoosobowego gospodarstwa domowego
* 1500 zł na osobę w przypadku gospodarstwa wieloosobowego
Dochód weryfikowany będzie jednorazowo przy złożeniu pierwszego wniosku. Wzór wniosku udostępniony jest w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Lublin w zakładce e-Urząd.