W największych miastach naszego regionu pojawiły się billboardy reklamujące ducha wojskowości. A do szkół wkrótce ruszą żołnierze, by opowiadać młodzieży o marszałku Piłsudskim. Wszystko to w ramach pierwszej w historii ogólnokrajowej kampanii marketingowej polskiej armii.
Na billboardach marszałek Piłsudski dekoruje młodego Władka Jeziorowskiego, uczestnika wojny polskobolszewickiej z 1920 roku. A w szkołach zawisną plakaty z żołnierzami i kombatantami.
Rozesłaliśmy je do wszystkich szkół - wyjaśnia ppłk Adam Buliński, komendant Wojewódzkiej Komendy Uzupełnień Lublin-2. - Razem z zaproszeniami do współpracy. Możemy na przykład zorganizować uczniom spotkanie z żołnierzami albo kombatantami. Czekamy tylko na odzew dyrektorów szkół. Pierwsi już się zgłaszają. Tak jak Ryszard Smerdel, dyrektor Zespołu Szkół w Ostrowie Lubelskim k. Lubartowa. - Chcemy zorganizować spotkanie z kombatantami - tłumaczy. - Skoro młodzież chce posłuchać ich opowieści i dowiedzieć się czegoś o historii kraju, to czemu mamy w tym nie pomóc. (mb)