Półtoraminutowy film ma zachęcać młodych ludzi, by właśnie Lublin wybrali jako miejsce swych studiów. Klip będzie umieszczony w Internecie i będzie częścią większej kampanii adresowanej do maturzystów.
- Wyświetlą się 12,5 miliona razy, z czego 10 mln razy w serwisie nasza-klasa - zapowiada Michał Krawczyk, szef Biura Marketingu Miasta.
Nasza-klasa przede wszystkim
Reklamy mają się pojawić też na innych portalach, a 5 maja do 360 tys. użytkowników Wirtualnej Polski w wieku od 17 do 24 lat zostaną wysłane maile reklamujące studia w Lublinie.
Prosto na portal
- Jest tu wyszukiwarka, która pozwala na łatwe wyszukiwanie ofert lubelskich uczelni - mówi Katarzyna Mieczkowska-Czerniak, kierownik Akademickiej Grupy Medialnej Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
To właśnie UMCS odpowiadać będzie za treści umieszczane w tym portalu. - Portal redagują sami studenci - dodaje Mieczkowska-Czerniak. Za stronę techniczną odpowiadać będzie Urząd Miasta.
W październiku portal student.lublin.eu ma być rozszerzony o część społecznościową.
Warszawie na nosie
Klip na zasadzie kontrastu przedstawia sylwetki dwóch studentów: jeden jest zadowolony, bo wybrał naukę w Lublinie, drugi zestresowany uczestniczy w wyścigu szczurów, bo studiuje w "Zwykłym Mieście”.
O jakie miasto chodzi? Tego reklama nie mówi, ale w tle wyraźnie widać Pałac Kultury i Nauki oraz stację metra, czyli obiekty charakterystyczne dla Warszawy.
Pytany o to, czy nie obawia się reklamowej odpowiedzi Warszawy, prezydent Lublina Adam Wasilewski odpowiada: - Nawet, jeśli coś takiego się zdarzy, to Lublin zacznie się znowu pokazywać szeroko.
Ile to będzie kosztować?
Ilu nowych studentów ma to ściągnąć do Lublina? Tego Ratusz nie wie, tłumacząc że jest to kampania wizerunkowa.