Po co się męczyć i tworzyć nowe auto, skoro można skorzystać z doświadczeń i rozwiązań znanych z innego modelu. Tak jest i łatwiej, i taniej.
Zdecydowanym liderem koreańskiego przemysłu motoryzacyjnego jest Hyundai, jeden z niewielu wielkich koreańskich "czeboli”, który wyszedł bez większego szwanku z kryzysu finansowo-łapówkarskiego, z Daewoo w roli głównej. Po kilku latach
Hyundai ponownie nabiera wiatru w żagle
Mało też kto wie, że Kia jest własnością Hyundaia. A stąd już krok do wyjaśnienia wspólnoty genów. Kia c'eed, która debiutowała na początku roku, pod względem technicznym jest tym samym autem, co i30. Inne są tylko "opakowania”. "i” w nazwie oznacza inspirację, która ma być słowem kluczem dla całej nowej gamy modelu Hyundaia na rynek europejski. Litera "i” to również inteligencja, integralność i innowacja. Cechy te stanowią trzon filozofii modelu i30.
Nowy Hyundai i30 to
Przód dynamiczny, z wyraźne zaznaczonym logo i ładnymi, dobrze wkomponowanymi sportowymi światłami. Tył przypomina nieco BMW serii "1”. Duże boczne płaszczyzny i wysoko poprowadzona linia okien to kolejny element nadający sportowego wyrazu bryle nowego hyundaia.
\"Trzydziestka” jest łatwa w obsłudze.
Kontrolki na desce oraz inne elementy podświetlenia instrumentów pokładowych wykonano w technologii LCD, co mniej męczy oczy kierowcy, szczególnie podczas jazdy nocą.
Regulowane dysze nawiewów zapewniają optymalne rozprowadzanie powietrza w kabinie. Fotele są wygodne, oparcie ma dobre trzymanie boczne. Przy dłuższej trasie, dzięki dobrze wyprofilowanemu kształtowi fotala, kierowcy nie dokuczają bóle pleców. Dwutonowe wykończenie wnętrza, w którym szczególną uwagę zwrócono na jakość tapicerki siedzeń i materiałów wykończeniowych, tworzy elegancką, świeżą, a nade wszystko "europejską” atmosferę.
Test - same plusy
108 koreańskich koników to nieco za mało dla kierowcy o większym temperamencie. Ale do codziennego poruszania się zupełnie wystarcza. Brak mocy najbardziej jest odczuwalny na niskich biegach. Zatem rada prosta: kto lubi szybciej jeździć, to raczej niech pomyśli o silniku 1.6 (122KM).
W ofercie dostępna będzie tez wersja z dwulitrowym silnikiem benzynowym o mocy 143 KM oraz trzy jednostki wysokoprężne o pojemnościach 1.6 l (90 lub 115 KM) oraz 2.0 l/140 KM).