Dostępny na rynku europejskim od marca przyszłego roku, cruze ukazuje niezwykłą reinterpretację tradycyjnego stylu Chevroleta.
Szerszy i dłuższy od większości swych rywali, cruze ma agresywny i zdecydowany wygląd dzięki dużemu rozstawowi osi. Atrakcyjny profil cruzea dopasowany jest do śmiałej stylizacji przodu wraz z dużymi obudowami lamp przednich, które opasują przednie narożniki oraz rozciągają się na błotniki oraz rzeźbioną maskę.
Do innych wyróżniających się motywów należą wklęsłe płaszczyzny, dwuczęściową osłona chłodnicy oraz koła wysunięte poza linię karoserii. Wnętrze cruza charakteryzuje się motywem projektowym "twin cockpit" po raz pierwszy wprowadzonym w corvette, "ikonie” samochodów sportowych.
W czasie premiery na rynku europejskim cruze będzie dostępny z 16-zaworowymi silnikami benzynowymi 1.6 l, 112 KM (82kW) oraz 1.8 l, 140 KM (103kW) z systemem zmiennych faz rozrządu (VVT) zarówno dla zaworów wlotowych, jak i wylotowych, zapewniając większą moc oraz lepszą ekonomię zużycia paliwa, a także niższą emisję spalin. Nowy 2-litrowy turbo-diesel o mocy 150 KM (110kW) i momencie obrotowym 320 Nm, zapewnia moc przy większej oszczędności paliwa.
Pięciobiegowe manualne skrzynie biegów oraz nowoczesne sześciobiegowe przekładnie automatyczne, po raz pierwszy zastosowane w segmencie samochodów kompaktowych Chevroleta, uzupełniają ofertę układu przeniesienia napędu.
Chevrolet cruze będzie dostępny w Europie w marcu 2009 r., a następnie pojawi się na innych rynkach światowych z silnikami dostosowanymi do wymagań regionalnych.