Ten model nissanna ma coś z pensjonarki. Wygląda raczej skromnie, a w środku jest cichutki, jak panny z XIX-wiecznej pensji.
Tiida zastąpiła popularną almerę. Nowy model opracowano w centrach technicznych w Niemczech, Wielkiej Brytanii oraz Hiszpanii, ze szczególnym uwzględnieniem preferencji klientów z Starego Kontynentu. A to czuć już po pierwszych kilometrach jazdy tym modelem. Sztywniejsze zawieszenie, ale nie przesadnie twarde. Duże rozmiary wnętrza mogą konkurować nawet z limuzyną klasy vw passat. To doskonała oferta dla ludzi po czterdziestce, którzy nie oczekują od samochodu wyłącznie cech sportowych, a wygody, dużej ilości miejsca i komfortu podróżowania.
Tiida imponuje dużą ilością miejsca. Szczególnie odczuwają to pasażerowie tylnego rzędu. Nie ma problemu z miejscem na nogi, a nad głową jest dużo przestrzeni, niemal tyle, co w małym MPV. To duża zaleta tego modelu. Fotele przednie są dość wygodne, rozłożyste, jednak nie zapewniają dostatecznego trzymania bocznego podczas pokonywania zakrętów.
Deska rozdzielcza tiidy jest przejrzysta. Włączniki rozlokowano logicznie, co pozwala na obsługę intuicyjną. Pasowanie poszczególnych elementów jest precyzyjnie, bo podczas jazdy, nawet po nierównej drodze, do uszu nie dobiegaj żadne niepokojące dźwięki.
Izolacja akustyczna to mocna strona nissana tiidy. Wnętrze jest bardzo dobrze odizolowane do hałasu wydzielanego przez opływające karoserię powietrze, szum toczących się opon oraz odgłosy pracy silnika.
Mocny akcent to zawieszenie. Zestrojenie dość twarde, zgodnie z oczekiwaniami klienta z Europy. Jednak nie na tyle, aby odczuwać każdy kamień na drodze. Pracuje cicho, sprężyście, wybierając nierówności drogi. Auto mimo znacznej wysokości dość stabilnie zachowuje się na zakrętach. Tiida hatchback pod względem właściwości jezdnych bez problemu dorównuje konkurencyjnym samochodom rodzinnym klasy niższej średniej. Właściwości jezdne poprawiają także duże koła (opony 195/65 R 15) i długi rozstaw osi (2600 mm) wydłużonej koncernowej platformy B. Układ kierowniczy i hamulce nie są ani wielkim plusem, ani ciemną stroną tego modelu. Solidnie wykonują swoje zadania.
Silnik 1.8 o mocy 126 KM zapewnia optymalne właściwości dynamiczne. Auto przyzwoicie przyspiesza, także na wyższych biegach, silnik jest elastyczny, co nie zmusza do częstego operowania skrzynką, a przy tym tiida nie ma zbyt dużego apetytu na paliwo.
Walory tego auta docenili klienci zza oceanem. Tiida zdobyła wiele prestiżowych nagród. W Polsce większą popularnością cieszy się hatchback, choć i sedan ma swoich zwolenników. Ceny tiidy zaczynają się 49,9 tys. zł, a kończą na 84,2 tys. zł.