Kiedyś była turbinka Kowalskiego, która służyła przede wszystkim do wyciągania przez testujących dodatkowych limitów benzyny w ciężkich, kartkowych czasach. W dobie rewolucji technicznej pojawiły się preparaty na bazie teflonu, molibdenu, zmniejszające radykalnie tarcie.
Działanie magnetyzera polega na uporządkowaniu cząsteczek paliwa (benzyna, olej napędowy) lub gazu. To tak trochę skomplikowanie, ale efektem tego uporządkowania jest znacznie lepsze spalanie paliwa w komorze cylindra, wskutek większego nasycenia mieszanki paliwowo-powietrznej tlenem. W wyniku tego spada zużycie paliwa oraz zmniejsza się poziom toksycznych związków w spalinach – tak podaje producent.
Jaki to ma bezpośredni skutek dla samochodu. Po pierwsze, jak podaje producent, o 8 – do 10 proc. spada zużycie paliwa, po drugie spaliny są znacznie czystsze, o 80 do, 90 proc., po trzecie z silnika znika nagar oraz inne zanieczyszczenia znajdujące się w komorze cylindra, po czwarte katalizator w samochodzie ma znacznie dłuższe życie.
Jaki zamówić?
W przypadku montażu tych ostatnich należy przeciąć przewody. Z tego powodu polecamy magnetyzery zakładane bez ingerencji „noża”. Montaż magnetyzerów „na przewód” jest łatwiejszy oraz nie powoduje ryzyka niedokładnego uszczelnienia czy zmiany przekroju ciśnienia w przewodzie paliwowym. (p.p.)
Można spróbować
na niezależnych portalach) wskazują jednoznacznie – to działa. Faktyczny zysk to spadek zużycia paliwa od 11 do 18 proc., zmniejszenie emisji toksycznych związków oraz oczyszczenie silnika
i przedłużenie żywotności.
Jak działa magnetyzer
Test multimagów
Magnetyczne aktywatory, czyli magnetyzery, są stosowane we wszystkich typach aut, zasilanych paliwem lekkim, benzyną, gazem LPG czy olejem napędowym. Niemiecki TUV, placówka w Trittau, podjął się zbadania skuteczności tych urządzeń. Przebadano kilka typowych dla rynku niemieckiego aut. Oto wyniki:
Mercedes 222 CDi, rok prod. 1999
Zużycie paliwa przed założeniem multimagu – 7,15 l/100 km
Zużycie paliwa po 3 miesiącach – 6,2 l/100 km
Spadek zużycia paliwa – 13,3 proc.
BMW 524 TD, rok prod. 1985, przebieg 225 tys. km
Zużycie paliwa przed założeniem multimagu – 10 l/100 km
Zużycie paliwa po 3 miesiącach – 8,4 l/100 km
Spadek zużycia paliwa – 16,0 proc.
Mercedes 250 D, rok prod. 1988
Zużycie paliwa przed założeniem multimagu – 8,8 l/100 km
Zużycie paliwa po 3 miesiącach – 7,5 l/100 km
Spadek zużycia paliwa – 14,8 proc.
Mercedes 300 D, typ 123, rok prod. 1984, przebieg 280 tys. km
Zużycie paliwa przed założeniem multimagu – 10,1 l/100 km
Zużycie paliwa po 3 miesiącach – 8,2 l/100 km
Spadek zużycia paliwa – 18,8 proc. (p.p.)