Audi postawiło na różnorodność. Nowy model A6 jest dostępny aż
w 46 różnych wersjach, w tym 22 z napędem na cztery koła.
Delikatne retusze
Już od najniższego poziomu audi A6 jest wyposażone w standardzie w aluminiowe obręcze kół. Do wyboru jest aż osiem modeli 16- i 17-calowych obręczy.
Nowe są także reflektory A6 ukryte pod przezroczystą osłoną. Zastosowanie żarówek o większej średnicy, pozwoliło uzyskać wzrost o 37 procent wydajności świetlnej przednich reflektorów. Na życzenie montowane są reflektory xenon plus, z układem spryskiwaczy i automatyczna regulacją zasięgu.
Rewolucja w układzie napędowym
W gamie silników benzynowych jest kilka ciekawych propozycji. Nowością są dwie jednostki napędowe, 4-cylindrowa z aluminiowym kadłubem o pojemności dwóch litrów (130 KM mocy) oraz widlasta "szóstka” o pojemności 3-litrów i mocy 220 KM.
Modernizacjom uległy znane z poprzedniej wersji A6 widlaste silniki benzynowe o pojemności 2,4 i 2,7 litra o mocy odpowiednio 170 i 250 KM.
Gamę silników benzynowych stosowanych w A6 otwiera jednostka 1,8 turbo - 150 KM mocy, kończy zaś ekskluzywna 300-konna V-8, o pojemności 4,2 litra.
Równie ciekawie prezentuje się program silników wysokoprężnych. Podstawową jednostką jest silnik 1,9 litra o mocy 130 koni. Nowością zaś jest silnik V6 o pojemności 2,5 litra i mocy 180 KM oraz dysponująca momentem obrotowym 370 Nm! Cechą charakterystyczną obu tych jednostek napędowych jest wysoka dynamika oraz niskie zużycie paliwa, nie przekraczające 6 litrów oleju napędowego na 100 km.
Powyższe silniki mogą być kojarzone z różnymi skrzyniami biegów. Najciekawsze pozycje to dwie automatyczne przekładnie, tiptronic z programem sportowym oraz multitronic, bezstopniowa skrzynia automatyczna nowej generacji.
Dla każdego coś miłego
My mieliśmy okazję jeździć wersją 1,8 T oraz 3-litrowym kombi.
Pierwszy z tych samochodów był sztywno zawieszony, niemalże sportowo, drugi posiadał znacznie bardziej miękką charakterystykę zawieszenia. Każdy z testowanych modeli był przeznaczony dla innych odbiorców. Model z silnikiem 1,8 T, to auto dla młodszych odbiorców, preferujących bardziej dynamiczny styl jazdy. Natomiast wersja 3-litorwa, skojarzona ze skrzynią tiptronic, to propozycja dla odbiorców preferujących wysoki komfort, połączony z bardzo dobrą dynamiką.
Nowe audi jest skierowane do klientów zamożniejszych i firm.