Już dziś dniami prasowymi zaczyna się salon w Genewie. Ponad 200 wystawców z 30 krajów zaprezentuje najnowsze modele samochodów popularnych, sportowych, koncepcyjnych, hybrydowych... Hale Palexpo w Genewie będą otwarte dla publiczności od 3 marca.
Zaczyna się wiosna, a zatem czas na pierwszy wielki europejski salon samochodowy. Podczas 86. edycji genewskiej wystawy producenci z całego świata wystawią aż 120 premier. Nie zabraknie ekscytujących pojazdów sportowych, ale i modeli które niebawem będą dostępne w salonach.
Podczas salonu rozstrzygnął się konkurs Car of the Year 2016. O ten tytuł ubiegało się 7 modeli zakwalifikowanych do ścisłego finału. O koronę walczyli: audi A4, BMW 7, jaguar XE, mazda MX5, opel astra, skoda superb, volvo XC90. Wygrał opel astra.
Ponad 200 wystawców rozlokowało się w 8 halach. Organizatorzy spodziewają się ponad 700 tysięcy odwiedzających. Gdyby ktoś się wybierał do Szwajcarii, to koniecznie musi wpaść do hal Palexpo. Bilet wstępu na 86. Geneva International Motor Show kosztuje 16 franków, dla dzieci w wieku od 6 do 16 lat – 9 franków, a grupy powyżej 20 osób płacą 11 franków od głowy. Samochody można oglądać w dniach od 3 do 13 marca, w godzinach od 10 do 20 (poniedziałek-piątek) i od 9 do 19 (niedziela-sobota).
Nowy scenic
Zaczynamy od francuskich klimatów. Renault w Genewie zaprezentuje nowy model renault scenic. Przed czwartą generacją tego modelu stoi ważne wyzwanie – nowa interpretacja kompaktowego minivana. I tak, po raz pierwszy w historii modelu scenic specjalna przednia szyba zapewni panoramiczny widok i wpłynie na jeszcze lepszą widoczność. Liczne elementy stylistyczne dodają dynamiki proporcjom nowego scenic. W porównaniu z modelem trzeciej generacji prześwit został zwiększony, zwis tylny zmniejszono, a zarówno przednie jak i tylne koła mają szerszy rozstaw. Dynamikę pojazdu podkreśla również stylizacja sylwetki.
Nowe renault scenic wyróżnia się także sygnaturą świetlną z reflektorami w kształcie litery C. W bogatszych wersjach są one wyposażone w technologię LED Pure Vision.
Nadjeżdża podmalowany up!
Wszystkie wersje modelu up! prezentowanego w Genewie mają nowe reflektory, z diodowymi światłami do jazdy dziennej, nowe zderzaki i kilka innych ozdobników. Tak jak większe modele Volkswagena, również najnowszego up!a można zamówić teraz w wersji z funkcjami coming-home i leaving-home oraz z czujnikiem deszczu.
Nowy najmocniejszy silnik volkswagena up!a jest niezwykle efektywną jednostką napędową. Wyposażony w turbosprężarkę benzynowy silnik 1.0 TSI z bezpośrednim wtryskiem osiąga moc 90 KM. Jego maksymalny moment obrotowy ma wartość 160 Nm i jest do dyspozycji już od 1500 obr/min. Ta trzycylindrowa jednostka napędowa jest najmocniejsza spośród stosowanych dotąd w modelu up! i pierwszą wyposażoną w turbosprężarkę. O dynamice auta świadczy fakt, że mały Volkswagen rozpędza się do prędkości maksymalnej wynoszącej 185 km/h, setkę zaś osiąga w ciągu 10 sekund.
Kia w natarciu
Podczas 86. Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie będzie miała miejsce europejska premiera nowej kia niro oraz światowa premiera optimy kombi.
Kia niro to nowy niskoemisyjny, hybrydowy crossover skonstruowany na płycie podłogowej zaprojektowanej z myślą o samochodach ekologicznych. Bardzo niską emisję spalin i dwutlenku węgla zapewnia niro hybrydowy zespół napędowy, na który składają się 1,6-litrowa benzynowa jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem paliwa osiągająca moc 105 KM i generująca moment obrotowy o wartości 147 Nm współpracująca z silnikiem elektrycznym o mocy 32 kW i akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 1,56 kWh. Łączna moc hybrydowego zespołu napędowego wynosi 141 KM. Moment obrotowy jest przenoszony na koła za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni z dwoma sprzęgłami (6DCT).
Optima kombi – wzorowana na modelu studyjnym o nazwie sportspace, który debiutował podczas poprzedniego salonu genewskiego – charakteryzuje się efektownym designem i wysoką jakością wykończenia wnętrza. Dodatkowymi atutami wersji kombi są przestronniejsze i bardziej funkcjonalne wnętrze oraz dynamiczna i opływowa sylwetka nadwozia.
Pod względem wymiarów zewnętrznych kombi zachowało długość i szerokość odmiany sedan (długość wynosi 4855 mm, szerokość – 1860 mm), i jest wyższe o jedynie 5 mm (wysokość wynosi 1470 mm). Napędzana na przednie koła optima sportswagon będzie oferowana z trzema silnikami do wyboru.
Najsłabszą jednostką napędową jest turbodiesel 1.7 CRDi o mocy 141 KM. Dwulitrowy, wolnossący silnik 2.0 CVVL osiąga moc 163 KM. Najmocniejsza i najbardziej sportowa z wyglądu odmiana optimy kombi – 2.0 T-GDI GT Line – jest napędzana turbodoładowanym silnikiem benzynowym z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Optima w tej wersji oddaje kierowcy do dyspozycji 245 KM i 353 Nm, dostępne w przedziale już od 1350 obr/min do 4000 obr/min.
Pierwsze egzemplarze kia niro trafią do Europy w lipcu. Optima kombi zaś będzie dostępna 3 miesiące później.
Qashqai i X-Trail w wersji lux
Dwa nowe samochody prezentowane przez Nissana w Genewie otrzymały nazwy qashqai premium concept oraz X-Trail premium concept.
Oba modele premium concept, zaprojektowane jako samochody zapewniające mobilność w mieście. Qashqai to propozycja dla mieszczucha ceniącego luksus, który marzy o spędzaniu weekendów w kulturalnych stolicach Europy. X-Trail został zaprojektowany dla poszukiwacza przygód, który woli ekskluzywne wyprawy w Alpy lub Pireneje.
Citroen śmiało elektryzuje
Aż 516 Nm i cisza. 402 KM i zerowe emisje. Długość 4,72 m, wysokość 1,29 m… Tych kilka słów i liczb wystarcza, by pojąć, jaki charakter ma najnowszy model DS. Jego światowy debiut podczas Salonu Samochodowego w Genewie 2016 z pewnością wywoła sensację. Aby uczcić dwa pełne lata działalności, młoda francuska marka premium wymarzyła sobie nowy model, którego dewizą byłaby najnowocześniejsza technika i wyrafinowanie.
Elektryczny citroen ds e-tense jest jedyny w swoim rodzaju – w zakresie zarówno wyglądu zewnętrznego, jak i doznań z jazdy. Nadwozie ujęte w gładkie, opływowe linie kryje luksusowe wnętrze, zaawansowane możliwości techniczne i wyjątkowe osiągi. Wraz z najwyższej klasy elektrycznym układem napędowym czynią one z ds e-tense awangardowe dzieło, które realizuje techniczną i stylistyczną wizję marki DS, otwierając drogę ku przyszłości.