
„Meganaka” to najpopularniejszy model renault w Polsce. Produkowana od 1996 roku ma dobrą opinię wśród użytkowników.

Na początek swojej kariery mégane był dostępny jako pięciodrzwiowy hatchback lub trzydrzwiowe coupé. Rok później na rynek trafiła wersja sedan, nazwana classic wraz odmianą minivan scénic. Także w 1997 roku na rynku pojawiło się cabrio na bazie mégane. Natomiast w roku 1999, wraz z wprowadzeniem face liftingu pojawiła się wersja kombi.
Gamę silników renault mégane rozpoczyna jednostka napędowa o pojemności 1,4 litra Eco. W pierwszych wersjach silnik ten miał moc 70 KM, od roku 1997 zwiększono ją do 75 KM. Kolejną jednostką napędową jest silnik benzynowy o pojemności 1.6 litra o mocy 90 KM. Na rynku niemieckim można spotkać mégane z silnikiem o tej pojemności z mocą 75 KM. Mégane występuje także z silnikiem dwulitrowym o mocy 114 KM. W modelu tym stosowano także silniki Diesla 1,9 litra z turbo o mocy 90 KM. Jesienią 1997 roku zastąpiono go 98-konnym silnikiem o wtrysku bezpośrednim.
Do mocnych punktów mégane należy bardzo duże wnętrze, komfortowe zawieszenie, dosyć bogate wyposażenie seryjne, duża funkcjonalność w odmianie scénic oraz pojemny bagażnik w wersji classic.
Miejsca, w które warto zajrzeć
Zabezpieczenie antykorozyjne, ocynkowane blachy są odporne na działanie czynników zewnętrznych. Jeżeli auto nie było rozbite i niefachowo naprawione, wówczas rdzy nie powinno być na nadwoziu. Jedynie w wersjach hatchback mogą pojawić się nieprzyjemne dźwięki z tylnej klapy. Skrzypienie z deski rozdzielczej to też jedna z chorób renault megane. W reflektorach może osadzać się para wodna
Podwozie:
Zawieszenie auta jest typowo francuskie, komfortowe, w miarę miękkie. Czasami może odczuć trudy naszych dróg. Spodziewać się tego można w autach o dużych przebiegach. Trzeba także zwrócić uwagę na obluzowanie osłony termicznej katalizatora oraz uszkodzenia układu wydechowego. Korodujący układ wydechowy to także bolączka tego modelu. Mankamentem są też piszczące hamulce
Silniki:
To bardzo mocny punkt mégane. Żywotne, bezawaryjne, ciche
i ekonomiczne. Jeżeli nie były przegrzane nic nie powinno się
z nimi dziać.