Między debiutem pierwszej,a zakończeniem produkcji piątej generacji nabywców znalazło ponad 1,7 miliona GTI. Na Paryskim Salonie Samochodowym zaprezentowana została jego szósta odsłona.
Amortyzatory, sprężyny i tylne stabilizatory samochodu studyjnego w nowym, obniżonym o 22 milimetry sportowym zawieszeniu zostały całkowicie na nowo dostrojone. Nowe GTI może być opcjonalnie wyposażony w adaptacyjne zawieszenie DCC.
- Naszym celem był konsekwentnie czysty design GTI, samochód, który ma nie tylko siłę, ale również styl - podsumował Walter de'Silva, szef designu Volkswagen AG. Zaprezentowany w Paryżu studyjny model szóstej generacji łączy w sobie elementy stylistyczne dwóch wcześniejszych GTI. Detale takie jak osłona chłodnicy o strukturze plastra miodu oraz pokrywa komory silnika z profilem w kształcie litery "V” sięgająca aż za reflektory przypomina GTI V.
Z kolei czyste, poziome linie jednoznacznie nawiązują do GTI I. Dzięki temu elementowi stylistycznemu oraz poziomej formie przodu, studyjny golf GTI sprawia wrażenie szerszego (1.78 metra), niższego (1,47 metra) i bardziej dynamicznego, niż jakikolwiek inny samochód tej klasy.
(opr. p.p.)