Jak złamać stereotyp? Zamontować niemiecki silnik we francuskim aucie. Te drogę wybrał peugeot, wyposażając 207 w silnik 1.6 litra rodem z BMW.
Francuzi i Niemcy już dawno zrozumieli, że współpraca może przynieść tylko dobre efekty. Topór wojenny zakopano i od dobrych czterdziestu lat współpraca kwitnie doskonale. Jednym z przejawów tej kooperacji jest przemysł motoryzacyjny.
Efektem dostępnym także w Polsce jest 207 z silnikiem BMW o pojemności 1.6 litra. 120-konny agregat świetnie wpisał się w małe lwiątko, które dzięki tej mocy porusza się niezwykle żwawo. I to jest to, o co chodzi w życiu.
Francuzi doskonale połączyli formę z treścią. 207 to atrakcyjny stylistycznie pojazd, który nie tylko wzbudza zainteresowanie straży miejskiej z powodu braku biletu parkingowego, ale także innych kierowców. Trudno mu odmówić urody oraz sportowego sznytu, tak charakterystycznego dla wielu pokoleń auta marki Peugeot. Jest to auto nietuzinkowe, dobrze skrojone, ze smakiem.
A przy tym niemiecki silnik nie przejawia nadmiernego apetytu na paliwo. Mieści w przyzwoitych wartościach, nawet przy szybkiej jeździe, do czego zachęca osiągami i wspomnianym gangiem.