Ford fiesta wprowadza po raz pierwszy do segmentu małych aut wiele elementów wyposażenia przejętych z dużych samochodów.
Ekscytujące trzydrzwiowe nadwozie powstało na bazie konceptu verve, zaprezentowanego podczas ostatniego salonu we Frankfurcie.
Europejska produkcja nowego forda fiesty rozpocznie się na jesieni 2008 r. Zaprojektowany i opracowany w Europie, przeznaczony do sprzedaży w Europie, Azji, Afryce Południowej, Australii oraz obu Amerykach w latach 2008-2010.
Europejska produkcja nowego forda fiesty rozpoczyna się na jesieni 2008 r. w Kolonii (Niemcy). Później, w 2009 r., fiesta będzie produkowana w Walencji.
W przeciwieństwie do swoich najważniejszych konkurentów w segmencie małych samochodów w Europie, które się rozrosły i przytyły, nowy ford fiesta praktycznie zachował swoje rozmiary, a nawet jest lżejszy od swojego poprzednika.
Nadwozie nowego forda zawiera wiele elementów wykonanych z blach stalowych o ultrapodwyższonej wytrzymałości. Fiesta jest nadal wyposażona w przednie zawieszenie z kolumnami MacPhersona i tylne zawieszenie z belką skrętną, które były jego tradycyjnymi atutami, a które zostały - wraz z układem kierowniczym - udoskonalone.
W chwili wprowadzenia do sprzedaży
Nowości techniczne to między innymi system bezkluczykowy, przycisk rozrusznika Ford Power, wlew paliwa bez korka Easyfuel, złącza USB i nowy rodzaj oświetlenia w środku.
We wnętrzu nowego forda fiesty wykorzystano istotny element - verve: futurystyczny, zainspirowany telefonami komórkowymi interfejs HMI konsoli środkowej w zestawie wskaźników.
Nowa fiesta już teraz budzi emocje. Kolejny ładny model Forda. I to nie w kolorze czarnym.