Od 1 maja br. polskich kierowców czeka wiele zmian. Pojazdy, które posiadają tablice rejestracyjne nowego wzoru z tzw. wyróżnikiem miedzynarodowym nie mają obowiązku posiadania dodatkowej nalepki „PL”. Zgodnie z dyrektywami unijnymi, podróżując po krajach UE nie musimy mieć „zielonej karty”. Podróż wewnątrz UE będzie możliwa na podstawie dowodu osobistego starego
i nowego typu oraz paszportu. Jeżeli w jednym
z państw unijnych zostaniemy ukarani punktami karnymi, to nie będą one doliczone do naszego konta w Polsce. Obecnie każdy kraj ma inny system naliczania punktów i nie są one kompatybilne.
Wzrosła sprzedaż nowych samochodów
Do końca marca 2004 roku sprzedano w Polsce
98 345 nowych samochodów, a więc o 22,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie minionego roku. Wzrost sprzedaży spowodowany jest obawami o zmianę przepisów po wejściu Polski do UE. Statystyki potwierdzają, że ruch w salonach samochodowych zapewniły firmy kupujące pojazdy służbowe. Najszybciej rośnie sprzedaż drogich i najdroższych aut. W cenie 50–70 tys. zł sprzedano aż 26 545 egz., limuzyn w cenie 100–200 tys. zł – 4 tys. egz., a luksusowych aut
w cenie ponad 200 tys. zł – 1 tys. egzemplarzy. Natomiast gwałtownie spadła sprzedaż samochodów tanich, w cenie 25–35 tys. zł, których sprzedano aż o 50 proc. mniej. Na koniec marca 2004 roku średnia cena nowego samochodu w Polsce wzrosła do 55 516 zł i była o 8,8 proc. wyższa niż przed rokiem.
Seryjna produkcja octavii II
W zakładzie Skoda Auto, który zlokalizowany jest
w karkonoskim miasteczku Vrchlabii, rozpoczęła się seryjna produkcja nowego modelu samochodu Skoda Octavia. Jest to też jedyny zakład, w którym produkowany będzie przez najbliższe dwa lata dotychczasowy model octavii. Po ukończeniu budowy nowej hali w Mlada Boleslav nowa octavia produkowana będzie w dwóch zakładach.