Renault thalia jest już po "operacji plastycznej”. Polepszono wygląd, zamieniono wnętrze, wzbogacono wyposażenie oraz gamę silników. Powstał ten sam, ale nie taki sam samochód. Po świętach nowa thalia powinno trafić do polskich salonów.
Z tyłu pojawiła się listwa ochronna nadająca "nowszej” thalii lekkości i dynamiki. Bagażnik pozostał bez zmian. 510 litrów pojemności czyni thalię liderem w swoim segmencie.
Nie zapomniano o zmianie wnętrza. Tablica rozdzielcza zmieniała się pod względem stylistyki, funkcjonalności i wyglądu. Zastosowano nowe materiały oraz nową kolorystykę. Część górna ma kolor szary, część dolna, schowek na rękawiczki, tapicerka drzwi, konsola środkowa mają kolor beżowy. Nowa thalia została wyposażona w nowy silnik turbo diesel 1,5 dCi z bezpośrednim wtryskiem paliwa, wspomaganym systemem Common Rail o mocy 65KM. Koncern Renault opracował niepowtarzalny silnik turbo diesel 1.5 dCi. Aby osiągnąć dobre połączenie oraz równowagę pomiędzy osiągami a zużyciem paliwa, z jednoczesnym osiągnięciem zwartości bryły silnika, który nie powinien zajmować dużo miejsca pod maską, Renault zdecydował się zainstalować lekki diesel o małej pojemności (1461 ccm). Ma to na celu do minimum zmniejszyć tarcia mechaniczne, co przy dodatkowym turbodoładowaniu kompresorem zapewnia większą przyjemność prowadzenia tego pojazdu. Poza kompaktową bryłą silnika jego dodatkowym atutem jest ciężar - zaledwie 127 kilogramów!
Kolejną nowością jest silnik 1,6 litra 16 V o mocy 107 KM. Obie nowe jednostki napędowe uzupełnia dotychczasową parę silników - 1,4 8V - 75 KM oraz 1,4 16 V - 98 KM.
Od wielu lat koncern Renault czyni z bezpieczeństwa jedną ze swoich osi strategicznych i konsekwentnie realizuje ją w produktach całej gamy. Nowa thalia proponuje rzadkie w swoim segmencie środki bezpieczeństwa, takie jak ABS (w wersji Dynamique), 2 przednie poduszki powietrzne, pasy bezpieczeństwa wyposażone w napinacze i ograniczniki napięcia. W opcji dostępne są również boczne poduszki powietrzne.
Już od podstawowej wersji wyposażeniowej thalia oferuje w seryjnej sprzedaży następujące elementy: poduszkę powietrzną dla kierowcy i pasażera, napinacze pasów i wbudowane ograniczniki napięcia na przednich siedzeniach, odłączalną poduszką powietrzną pasażera, w przypadku instalacji na tym siedzeniu fotelika dziecięcego, kontrolką na tablicy rozdzielczej sygnalizuje odłączenie poduszki powietrznej, 3 trzypunktowe pasy na siedzeniach tylnych.
Nowa thalia dysponuje argumentami, które mają zapewnić jej sukces w obliczu coraz agresywniejszej konkurencji, nie tylko w Unii Europejskiej, ale także na tzw. nowych rynkach. Nowa thalia będzie sprzedawana głównie w Europie Środkowej i Wschodniej, w departamentach zamorskich Francji, w Grecji, Rosji, Turcji, krajach Afryki Północnej na Bliskim Wschodzie, a także w wielu krajach Ameryki Południowej i Środkowej. Thalia produkowana jest w tureckiej fabryce Renault, jednej z najnowocześniejszych w Europie.